Led verlichting Ampere berekenen.

Z

zeeduivel

Guest
Hallo allemaal,

Gisteren is mijn adapter van mijn let verlichting stuk gegaan.
Ik denk dat dat komt door dat er iets met de amp�re niet goed zit van de adapter misschien te laag.
Nu wil ik dat uit rekenen maar wet niet helemaal zeker of het klopt.

1 led-tube is 2,59 wat x 3 is van kite-lite 48 led zijn ze. En de adapter is 12 volt.

Dus de rekensom zou zijn 2,59 x 3 = 7,77 delen door 12 = 0,6475 amp�re.

Klopt dit? of doe ik iets verkeert?

En wat nou als 1 led-tube nou geen 2,59 maar 2,70 is want dat vindt ik niet helemaal duidelijk in de gebruiksaanwijzing.
Maakt het dan veel uit welke adapter je neemt? aangezien de amp�res, Het is maar een klein verschil.

Wat Kan ik beter doen een originele adapter bestellen of een zoeken op een andere elektronica site? Want ik vind de originele niet zo goed. ik heb er namelijk al 2 kapot in een jaar tijd ongeveer.

Alvast bedankt
 
als er al 2 kapot zijn in een jaar zou ik maar eens de garantie claimen.
 
Ik ben bang dat ik ze daar al te lang voor heb. Ik heb ze al veel langer maar niet altijd gebruikt.
 
Waarom delen door 12? Ik weet niet precies hoe die ledtube is geschald, maar ik neem aan gewoon parallel, en dan is �3 goed.
 
De garantie en service staat hoog in het vaandel bij Kitelight
Als er iets niet goed is wordt dat kosteloos omgeruild
Ook als je het al langer dan 1 jaar hebt.
Het kan zijn dat je een te lichte adapter hebt
De adapters van Kitelight zijn momenteel gestabiliseerde voedingen

Voor de problemen kan je met mij contact op nemen
Dan los ik het voor je op

mvg

Bob
Technische dienst Kitelight products
 
Markvk zei:
Waarom delen door 12?

De adapter is 12 volt. Dan deel je toch de de watage door 12?



Markvk zei:
Ik weet niet precies hoe die ledtube is geschald, maar ik neem aan gewoon parallel, en dan is �3 goed.

Klopt ze zijn parallel geschakeld.

bvbaak zei:
Het kan zijn dat je een te lichte adapter hebt
De adapters van Kitelight zijn momenteel gestabiliseerde voedingen

De adapter 1 amp�re. Als mijn berekening klopt zou dat het probleem niet zijn. het zijn 3 ledtubes van 48 leds 52 cm dus.
 
zeeduivel zei:
Markvk zei:
Waarom delen door 12?

De adapter is 12 volt. Dan deel je toch de de watage door 12?
Ampere en watt zijn 2 totaal verschillende eenheden. Dus dat moet je niet gaan verwarren.

Spanning meet je in volt
Stroomsterkte in ampere
Vermogen in watt

Ampere delen door volt komt uit: ampere per volt, en daar heb je dus niks aan.
 
Zo had ik het op internet gelezen. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen waar ik dus al bang voor was. Maar hoe kom er dan achter wat de goede adapter is voor mijn led verlichting? En ik wil dan de amp�res weten. want de wattage en de volts die weet ik al.
 
Oh, wacht, ik zie nu dat ik het helemaal verkeerd gelezen heb, sorry.
Ik dacht dat die 2,59 de stroom per ledtube was, maar dat is dus het vermogen. In dat geval zou je berekening moeten kloppen. Maar weet je zeker dat je de juiste getallen hebt?
 
Die 2.59 watt is per led buis. Voor 3 led buizen heb ik dit dus x 3 gedaan. Is dus 7,77 watt. Dit zou ik volgens het internet moeten delen door het aantal volts. Van mijn adapter is die dus 12. Dat zou dan 0,6......... Amp�re moeten zijn.

Het is mij niet helemaal duidelijk ofdie 2,59 klopt, dit is in de gebruiks aanwijzing niet helemaal duidelijk. Dit kan ook 2.70 zijn maar dat zou niet uit moeten maken. Ik blijf onder die 1 amp�re, die mijn adapter is. Als dus mijn berekening zou kloppen.

Ik hoop dat je het zo beter begrijpt. En dat we er nu snel uitkomen. Ik wil het nu graag opgelost hebben. Aangezien nu een aantal vissen met heel weinig licht zitten.
 
Dan zet je er een op die te zwaar is. Is alleen maar beter voor de levensduur.
 
Das ik kan er ook 1 van 2 amp�re op zetten?
 
Ik zou aan 120w genoeg hebben. Er staat 200w achter
 
Die 0,6..... moet dan inderdaad kloppen met die cijfers. Maar ik vind 2.59 (of 2,70) watt voor een led balk wel heel erg weinig, daarom dus dat ik twijfel aan de getallen.
 
Maar het klopt verder wel zo.
Ik ben er inmiddels al uit.
En als het goed is krijg ik een nieuwe adapter van 3 amp�re van kite-lite toegestuurd. En dat valt gewoon onder de garantie en heb er niet veel moeite voor hoeven doen, alleen maar een mail gestuurd.

Bedankt voor jullie hulp!

ik laat nog ff weten als ik hem binnen heb.
 
Wet van Ohm

P = U x I
Vermogen ( Watt ) = Spanning ( Volt ) x Stroom ( Ampere )


Waarschijnlijk heb je te maken en waterschade en dan is het einde verhaal.
De gestabiliseerde adapter zou minimaal 1200 mA moeten kunnen leveren.
 
De adapter is binnen gekomen en de leds doen het weer prima.
Dus bij deze een dikke pluim voor kite-light voor de goede service.
 
Terug
Bovenaan