Led verlichting blijft niet hangen, tips gevraagd!!!

S

Spikerwyfke

Guest
Zaterdag de ledverlichting opgehangen aan de tlbak van het aquarium.
Mijn vriend heeft daarvoor dubbelzijdige tape gebruikt die noooooit loslaat volgens hem want gebruiken ze bij zijn werk ook maar nu 2 dagen later zie ik de ledverlichting in het water hangen, gelukkig nog net voor de verlichting aansprong!
Hebben jullie tips hoe het te bevestigen want in mijn vorige aqua had ik het ook en het komt steeds naar beneden en dat kan natuurlijk niet...
 
Kitten en goed laten drogen / uitwasemen.

Als je de led niet wil kitten kun je deze ook in een
transparante buis leggen, en die tegen je balk kitten. Buis dan wel aan 2 kanten met iets dichtmaken aangezien er anders
vocht in blijft staan. Niet dat dit voor de led iets
uitmaakt, maar voor het licht, wat gebroken word, wel.
 
Dank jullie wel, we gaan morgen uitproberen, waren vandaag weg.
 
Ligt er heel erg aan welke dubbelzijdige tape je gebruikt.

In de badkamer heb ik 20 vierkante spiegels opgehangen met Tesa en dit hangt al 3 jaar zo. De douche staat er direct op gericht dus ik kan met zekerheid zeggen dat Tesa wel goed blijft hangen ;-)

Ook is een keer karwei dubbelzijdige tape gehaald, hier hoef je maar op te hijgen en deze valt al los.

Goedkoop is duurkoop met tape :)
 
Wil je zeker zijn dan kan je �n Frontysco �n Seabait hun adviezen combineren :)
 
Nou is het wel zo dat er met led verlichting meestal minder warmte vrijkomt dan met normale tl maar vaak wordt door de warmte het lijm van tape zo zacht dat het loslaat.
Zo kan dus een spiegel in de badkamer idd jaren blijven hangen en een stukje strip van de ledverlichting in je kap keer op keer loslaten met het risico van kortsluiting.
 
Ik denk dat zware condens en water van pak 'm beet 40 graden erger is dan een LED stripje :)
Anders gewoon ducttape, dat werkt voor alles :D
 
Ik wil echt niet de strijd met je aangaan wat Tesa betreft hoor maar lijkt me gewoon niet slim om verlichting van een aquarium met welk merk dubbelzijdige tape dan ook vast te zetten.

Wij hebben trouwens onze handdoekenhouders met Tesa opgeplakt en weet niet meer na hoeveel jaar maar hebben het tussendoor al eens moeten vervangen omdat het niet meer goed plakte dus hou er rekening mee dat ook je spiegels spontaan ineens van de muur kunnen komen...
 
Na in 2 weken 3 soorten dubbeltape te hebben gebruikt heb ik uiteindelijk de sileconenkit gepakt. hangt nu al 4 maanden en zit nog steeds stevig vast.
In de eerst 2 weken ben ik er echter we achter gekomen dat de leds goed waterdicht zijn.
 
Wij hebben onze led-strips ook met kit vastgemaakt. De meegeleverde dubbelzijdige tape liet het ook na verloop van tijd afweten.

~ Ivo
 
Terug
Bovenaan