Led verlichting cichlidenbak

R

rms90

Guest
Hallo,

Ik denk er over na om mijn gezelschapsaquarium leeg te halen en hiervan een cichlidenbak te maken.
Maar nu is eigenlijk mijn vraag, is mijn ledverlichting hiervoor geschikt? Ik heb 2 rijen smd wit en 1 rij rgb, leds zijn afkomstig van kitelight en aangesloten op een. easytimecontroller.
 
Dat kan je gewoon gebruiken.
Je kan het dimmen zoals je zelf wil, dus wellicht wat minder SMD ivm geen tot weinig planten.
 
Voor een chiclidenbak heb je weinig verlichting nodig
 
Bedankt!
Dan kan ik nu beginnen met me co2 spullen ed alvast op marktplaats te zetten en me verder ori�nteren.
 
Iik heb ook kitelight boven mijn cichlidenbak en heb 1 smd en 1 x rgb. Dat kan prima hoor. bij mij staat de verlichting op 90%, kan ook minder aangezien je geen planten zult hebben of weinig
 
Even voor de beeldvorming: wat voor cichliden gaat het hier over?

~ Ivo
 
Ben er nog niet helemaal over uit. Cichliden is nog een onbekend begrip voor me. Moet me dus nog goed gaan inlezen en info bij winkels ed vragen. Was vanmorgen bij Wesdijk en daar zitten wat kleine cichliden die geel/paars ed van kleur zijn.
Meer in die richting. Maar nogmaals, vrijdag ga ik me er verder in verdiepen en ga ik bij Verduijn en Romberg kijken.
 
Je bedoelt een gramma? Die is geel/paars. Maar dat is zoutwater he :)
 
En da's ook geen cichlide (wel uit de orde van baarsachtigen (Perciformes)).

Leuke raadquiz zo :)
 
Bedoel de gele en paarse varianten. Niet gemengde kleuren dus.
Oa zoals ik op de foto's kan zien de vissen van Gerritn.
 
Afrikanen dus? Pseudotropheus?
 
Ja dacht het wel ja dat die soort het was.
Mja eerst nog eens goed de tijd ervoor nemen en me goed voor laten lichten. Vanmorgen enkel maar even vlug rondgekeken bij Wesdijk. Maar die heeft ook niet veel soorten.
 
Je kan altijd eens komen kijken op de site van "malawi freaks" daar is een goede database over cichliden.
Hoe groot is je bak => om te weten of het Mbuna's worden of vrijzwemmers!

JbMalawi
 
Terug
Bovenaan