Led verlichting dimmen

E

EJAY

Guest
Beste AF leden,

ik heb bij veldhuis in enschede een led lamp gekocht.
Beamworks led verlichting

info over de led lamp:


Light Source:
LED
Item Type:
Aquarium Lights
LED Light Source:
0.2W x168
Input Voltage(V):
AC 100-240V
Lamp Luminous Flux(lm):
3140
Color Temperature(CCT):
10000K x156, Actinic 460nm x12
Certification:
CE
Brand Name:
BeamsWork
Model Number:
Hi-Lumen 120


Brand: BeamsWork
Model: Hi Lumen 120
Version: V1
Fit aquarium: 120-140cm / 48-50 inches
LED Setting: 0.2W x168
Lumen: 3140
Superior lumen output aquarium LED lighting. Ideal for use in freshwater and salt water aquariums. Reef Ready. Fits 120-140cm / 48-50 inches Aquarium. Compact sleek light housing for very limited space setup. Low heat operation. Completed with full splash guard and extendable bracket.



ik heb de volgende dimmer gekocht bij conrad
688484_0_82_20150202_231846.jpg


vanuit de wattage zou deze er op moeten kunnen omdat die binnen de range valt.

als ik deze aansluit knalt de zekering er elke keer uit, ondanks welke stand ik hem zet.

Wat kan ik het beste doen of kopen? ik wil graag alleen het licht wat gedimd hebben dus geen dure regelaars ertussen.
Ik ben dus op zoek naar een betaalbare oplossing.

ps. drijfplanten etc gebruik ik al


dank voor de hulp
 
Die kan je volgens mij niet dimmen. Of je zou moeten kijken of je de LED unit kan voeden met een ander 12 Volt trafo. Een echt betaalbare oplossing is er denk ik niet.

Je zou een afplakfolie kunnen gebruiken op de lichtkap zodat het licht op die manier wat minder fel wordt.
 
Dank voor je reactie, volgens het bedrijf waar ik de lamp kocht was deze wel dimbaar
 
Iemand nog meer ideeen?
 
Net even gegoogled en deze kan je niet dimmen helaas. Als dat wel zo is verteld zou ik hem mooi terugbrengen/
 
Je hebt een zogenaamde PWM dimmer nodig, specifiek gemaakt voor dat merk. Zie BV
Of je zet de verlichting maar 5 uur per dag aan.

Bovendien is het een lamp die eigenlijk voor zeewater is bedoeld.
 
Oke bedankt voor de info, ik heb de verlichting teruggezet naar 7 uur ivm draadalg.
Is 5 uur niet onvoldoende ivm plantengroei?
 
Nee hoor,

Het is juist een waarde die zorgt voor een goed evenwicht met andere componenten.
Zo lang je te maken hebt je een vrije hoge hardheid kan je beter korter verlichten.
 
Tom, zou je mij willen helpen een geschikte dimmer te vinden ? (indien mogelijk)
 
@Tom

Dat is een mooie oplossing , die dimmer. :thumbs: :thumbs:

Ik was in de veronderstelling dat het niet kon. Zo leren we allemaal weer wat.

Dan moet deze DIMMER hetzelfde idee zijn en gewoon hier in nederland te koop ?
 
Helaas moet ik adviseren om dergelijke dimmers niet te gebruiken.
 
Tom ,

die ik aanwees , of dergelijke dimmers in het algemeen , dus ook die jijzelf ten berde bracht ?
 
Deze snoerdimmers in combinatie met knipbare strips.
e.e.a is toegelicht in een pb.
 
Ik ben toch stiekem een beetje eigenwijs geweest en gebeld met een webshop, daarna heb ik toch een dimmer gekocht;

http://www.ledstripkoning.nl/snoerdimmer

229617ejay_0_82_snoerdimmer_led_koning.jpg


Deze werkt prima!!

ik geloof wel dat de levensduur korter is dan wanneer je geen dimmer gebruikt, maar goed dat vind ik niet erg.
Het totaal licht kun je dimmen.

groet Erikjan
 
Net andersom. Gedimd gaan ze langer mee :)
 
Ik dacht als je de dimt geef je ze niet de volledige stroom waardoor ze vol uit kunnen schijnen.
Je 'onderbreekt' het signaal, maar ik heb het dus mis.

maar goed mooi dat het werkt
 
Terug
Bovenaan