led verlichting goed regelbaar (zon opkomst en ondergang)

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,852
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
hallo door een domme fout van mij is er 1 lichtbalk van de trofis overleden
nu zit ik al een tijdje te kijken naar led verlichting
vooral om de verlichting opstart wat rustiger te laten verlopen
gaat dus om 1 unit om te beginnen
waar moet het aan voldoen
moet passen in de trofis houder (tl5) en goed regelbaar
hebben jullie tips of merken die hier aan voldoen

groet

jaap
 
Ha Jaap,

Zelf ben ik sinds kort in het bezit van een Sera Led-X Change Sunrise systeem; een led systeem wat tevens de zonsopkomst en -ondergang kan simuleren. Super mooi! Voor mijn aquarium heeft dit complete systeem ongeveer 180 euro gekost. Ik heb er dan echter wel een extra balk bij geplaatst (heb er nu dus 3 ipv. 2). Het ziet er dan uiteindelijk zo uit: https://youtu.be/0pVpLnu91Xc (is niet mijn aquarium, dus credits naar de uploader van het filmpje wink )

Het Sera systeem werkt met adapters waardoor je, inderdaad, de led balk in je huidige armatuur kan klikken. De stroomvoorziening wordt echter extern; je TL buizen vragen een ander soort stroom. Daarom komt er een transformator bij die dat keurig voor je regelt. Let wel; de stekker van je huidige verlichting kan dus uit het stopcontact omdat je die niet meer nodig hebt wink. Welke lengte zijn je huidige TL buizen? Dan kan ik even een boodschappenlijstje voor je maken :)
 
tja stom toeval was vanmiddag even bij de lokale hengel/vis winkel en daar waren ze net bezig een hele stelling Sera Led-X Change neer te zetten
gelijk even wat folder materiaal mee gekregen
daarnaast gaan ze komende week een test bak inrichten compleet met de door jouw genoemde zonsopkomst en ondergang
ben benieuwd vond zelf in het filmpje dat het nog al rood/oranje overkwam maar kan aan de weergave liggen
ik ga het zien volgende week
bedankt voor je tip

zijn vast nog wel andere mogelijkheden dus wie weet meer merken te noemen

groet

jaap
 
Terug
Bovenaan