Wat is er nieuw

LED verlichting Juwel Rekord600

Stteevvee

New member
Lid geworden
12 januari 2014
Berichten
3
Mijn Juwel Rekord600 bak heeft een PL5 20W lamp. Helaas is deze lamp slecht waardoor ze uit de handel is genomen, hij flikkert soms een hele dag en de andere dagen is er niks aan de hand.
Nu wil ik deze lamp vervangen en kwam ik op het idee om met LED te beginnen, ik heb wat op google gezocht en uiteindelijk kwam ik bij JMB Aqualight uit.

Helaas heb ik zelf niet zoveel verstand van welke licht kleuren en sterktes ik zou moeten kiezen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me uitleggen hoe ik passende waardes vind.

Hieronder enkele foto's, ik zou graag nog wat meer willen experimenteren met kleinere plantjes eens ik nieuwe verlichting heb.
Bewoners:
8 Endler guppen (Mannetjes)
2 Hara Jerdoni
1 Waaierhandgarnaal
1 Grote groep Vuurgarnaaltjes

w94b.jpg


7cv4.jpg
 
Ik heb een 120cm lange strip van jmb boven mijn 400l zout bak.erg mooi afgewerkte strippen! Heb je het geld er voor over? Zou ik het doen!

Ik zou 2 balken nemen. Uit de community serie.
Rood/wit , en een balk wit / blauw
 
Ok maar wat is het verschil tussen 4500K en 8000K? Merken de vissen en planten hier veel verschil van?
 
Het verschil is 3500 K en dat is zeker te merken voor planten en dieren en niet wenselijk voor een gem zoetwateraquarium.
 
En welke van de 2 raad je me dan aan?
 
Ik heb zelf een daglicht ledlamp in m'n 60cm zitten en denk dat die rond de 6000 is maar zou dan de 4500 nemen.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan