Led verlichting uit China waarop letten?

M

MisterX

Guest
Goede avond,

Als je led verlichting uit china besteld, bv via dx.com; banggood; alliexpress, waar moet je dan op letten?
Kun je er vanuit gaan dat als er epistar of cree leds inzitten je toch een goede lestrip te pakken hebt?
Zijn er nog andere dingen waarop je moeten letten?
Of blijft het toch op hoop van zegen? Je leest toch regelmatig dat het niet de verwachte kwaliteit is die er geadverteerd wordt.

Met vriendelijke groet,
 
Let er vooral op dat je het niet koopt xD

Maar ik geloof die site's nooit
Als ik een armatuur koop doe ik dat in Nederland of een "gerenomeerd" merk.
En als ik zelf wat ga bouwen waarvan ik de kwaliteit geborgd wil hebben koop ik zo dicht mogelijk bij de fabrikant, en dat is gek genoeg ver weg van China..
 
Naar mijn ervaring moet je oppassen met zaken uit China waar een stekker (230 V) aanzit. Ik wil niet alles afkraken, er zitten zeker goede spullen tussen.
 
En hoe haal je die goede spullen er uit?:)
Ik probeer ook een beetje het budget in de gaten te houden.
Tussen Nederland en China zit toch wel een erg groot prijs verschil.
Hier in Nederland betaal al snel vanaf 15 euro de meter
Of weet iemand hier in Nederland een betaalbaar adres en toch goede leds?
 
Chihiros is prima verlichting naar mijn mening. Zelf heb ik de rgb variant. Wel wat blauw door de hoge kelvin maar niet storend. Prijs-kwaliteitverhouding is erg goed.
 
En hoe haal je die goede spullen er uit?:)
Ik probeer ook een beetje het budget in de gaten te houden.
Tussen Nederland en China zit toch wel een erg groot prijs verschil.
Daar kom je vaak pas achter als je de spullen in huis hebt. Goedkoop is duurkoop. Vaak zie je het terug aan hele dunne bedrading, brouwkwaliteit fragiel en snel defect.
 
Betreft een: cayman 110 scenic 300l bak.
De huidige verlichting, T8 2x30W wil ik dus ombouwen naar led verlichting.
Led wordt dus hoofdverlichting die ik dan wil aansturen met een TC420.
 
60W op een bak van 300 liter is ook erg weinig zeg.
 
Pittig weinig ja 60w
Had zelf op 450L 4x 36w met reflectoren..

Maargoed persoonlijk denk ik niet dat je met Chinese strips of armaturen een bevredigend resultaat behaalt.
Zou als ik jou was ff flink research doen op plantedtank.net of op barreport naar de beoogde lampen, Nederlandse fora zijn simpelweg "te klein" om een breder "test" publiek te hebben
 
zal nog een klusje worden gezien de kap constructie van de bak
 
Je kunt ook onder het kopje verlichting, waar je dus nu bent, zoeken. Deze vraag is namelijk al erg vaak gesteld.

Zelf heb ik een 1 meterbak met JMB balken. Misschien is deze keuze voor jou minder geschikt omdat je wil aansturen met een TC 420.

Wil je zelf een controller maken, zoals ik deed, kan dit juist wel een goede keuze zijn. (Zie mijn fotoboek.)
 
Terug
Bovenaan