LED verlichting voor nano bakjes

N

NielsVV

Guest
Hallo,

Graag had ik jullie ervaringen eens gehoord over Led verlichting in nano aquaria.

Ik heb een Nano cube van Dennerle (60l, 38 x 38 x 43cm) en wil hier graag Led verlichting voor.

Nu wil ik graag een kwalitatief licht welke instelbaar is (wil de leds niet constant op 100% laten branden, om hun levensduur zo lang mogelijk te houden) en makkelijk te verplaatsen, zodat ik makkelijk in de bak kan. Ik twijfel hiervoor tussen onderstaande verlichting.

* Vertex Illumina 260 (300mm), weet niet of deze geschikt is voor zoetwater
* Kessil Led (mijn voorkeur)

Ik weet dat bovenstaande verlichting niet goedkoop is, en wens me dan ook voor ik deze aankoop heel goed te informeren.
Heb de zoekfunctie van dit forum al meermaals gebruikt, maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag.

Welke verlichting raden jullie aan en waarom?

Bedankt,
Niels
 
Ga je een Zeeaquarium beginnen?
 
Ik heb een 10 liter bakje, ook van Dennerle. Hierboven zit een Dennerle 5.0 led. Geeft uitstekend en mooi licht! Voor jouw bakje kan je er ook 1 of 2 nemen. Ikzelf zou, mits je er veel planten in hebt, voor 2 gaan. De lamp wordt niet heel erg heet, valt allemaal mee. Dimmen is echter niet mogelijk. Als je een beetje rond kijkt, heb je zo'n lamp voor ongeveer 50,=

groet
 
Die had ik ook al eens bekeken, maar ik denk dat deze niet krachtig genoeg zijn om voldoende licht tot op de bodem te brengen. Mijn bak is 43cm hoog. Dennerle raad ze ook niet aan voor deze bak.
 
Terug
Bovenaan