led verlichting voor Nuvo Aquarium Nano 24

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,852
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
voor deze bak ben ik aan het kijken naar led verlichting
kwam dit tegen
lDzZrvIG78CvQ4bil_J73mYSJJDHU1DS.jpeg

gegevens
  • Merknaam: LICAH
  • Type: Vis
  • Breedte: 90~96(bracket extend)
  • Fixure: Deksel
  • Light color: 6500K white,Red and Blue
  • Light body length: 86cm
  • Light length(with bracket): 90cm
  • prijs 138,27
iemand bekend met dit merk of andere gedachten hier over
lees het graag van jullie
 
ter aanvulling wordt geleverd met voedingen en twee weg schakelaar
prijs lijkt me dan niet zo slecht of heb ik dat mis
prijs is met package 1
miyhliybqK2mDl4Awt-VkmSlwGZenTAV.jpeg
 
Prijs lijkt me niet verkeerd Jaap echter kan ik je over de kwaliteit weinig zeggen;)
 
Prijs lijkt me niet verkeerd Jaap echter kan ik je over de kwaliteit weinig zeggen;)
tja das ook mijn probleem John ik dus ook niet wat kwaliteit betreft ben er helemaal niet in thuis in het led gebeuren
vandaar mijn vragen :D:D
 
Kijkend naar de lengte van dit apparaat weet ik niet of dit wel zo goedkoop is. Men heeft het over lengtes incl. bracklet extend. (Uitgetrokken beugels/steunen.) De werkelijke lengte zit dus op 76 cm. Men geeft geen (herkenbare) merknamen op voor de led? We moeten dus maar aannemen dat de Lumen lichtintensiteit klopt. Zoals je zelf al zei; kale prijs, dus er komt nog het e.e.a. bij. Zelf zou ik dus kiezen voor een product waar de gegevens van bekend zijn en die een goede kwaliteit bieden. Kijk hier maar eens rond voor deze prijsstelling zijn er beslist mogelijkheden.
 
Ziet eruit als gewone 5050's die ongeveer 35 Lm / w geven..
 
@Ben prijs is compleet met voeding en een soort van aan en uit schakelaar
ben wel met je eens dat de het gebeuren niet echt duidelijk omschreven wordt
en waar is hier is dat hier op het forum of had je een linkje willen invoegen

@Tom laat ik nu geen idee hebben wat die 35 lm /w nu precies in houden lm zal lumen zijn dan per watt neem ik aan
maar wat is nu een normale licht verhouding voor zon bak 90x22x36 lxbxh
 
laat ik nu geen idee hebben wat die 35 lm /w nu precies in houden

Gewoon de adviezen volgen van Aqua Plants Exchange en die ene balk gebruiken icm 4 balkjes waar ik het adres van weet ..
 
Gewoon de adviezen volgen van Aqua Plants Exchange en die ene balk gebruiken icm 4 balkjes waar ik het adres van weet ..

Kleine vergissing .. is het rendement ..maar ik zou dan kiezen voor 2 kleinere units ( sunstrip fresh )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine vergissing .. is het rendement ..maar ik zou dan kiezen voor 2 kleinere units ( sunstrip fresh )
net even gekeken naar deze maar krijg de indruk dat deze meer voor zout water baken zijn
en ook nog behoorlijk van prijs
 
@Ben prijs is compleet met voeding en een soort van aan en uit schakelaar
ben wel met je eens dat de het gebeuren niet echt duidelijk omschreven wordt
en waar is hier is dat hier op het forum of had je een linkje willen invoegen

@Tom laat ik nu geen idee hebben wat die 35 lm /w nu precies in houden lm zal lumen zijn dan per watt neem ik aan
maar wat is nu een normale licht verhouding voor zon bak 90x22x36 lxbxh
Wij gebruiken JMB balken die ruim 100 lumen per watt geven voor witte led. De prijs kwaliteit verhouding is een stuk beter dan deze producten.
 
Wij gebruiken JMB balken die ruim 100 lumen per watt geven voor witte led. De prijs kwaliteit verhouding is een stuk beter dan deze producten.
daar heb je een punt ware het niet dat dit bakje maar 36 cm hoog is
dus of die 100 lumen per watt daar aan besteed is :S:sorry:
 
Lm/w is slechts een indicatie voor de efficiëntie...
 
moet me er dus echt in gaan verdiepen begrijp en nu geen z piep van :sorry::D:D
 
Maar de lamp die jij poste claimt 90-100 lm/w te halen op het witte kanaal
 
Hey!! Het opbouwen gaat langzaamaan beginnen ? top!

Erg lastige materie altijd hé....pppffff.... En zeker voor die lengte bak al snel ook een prijzige.... :'(

Fluval heeft ook een mooie lamp voor "onze" bak maar die kost ook het nodige
 
Hey!! Het opbouwen gaat langzaamaan beginnen ? top!

Erg lastige materie altijd hé....pppffff.... En zeker voor die lengte bak al snel ook een prijzige.... :'(

Fluval heeft ook een mooie lamp voor "onze" bak maar die kost ook het nodige

tja Niwia klopt we hebben hem niet voor niets gekocht toch :D
klopt wat verlichting betreft kost vaak meer als de hele bak en de afmetingen 90 cm is ook nog een geval op zich.
en eerlijk gezegd heb ik me nooit zo verdiept in het licht verhaal zeker niet op led gebied.
immers de bakken tot nu toe werden geleverd met t 5 verlichting en met kap of zelf gemaakt afgeleid van ervaringen met de fabrieks-bakken
dit weer een ander verhaal.
 
mooi hoor is lekker gegroeid zie ik
 
daar heb je een punt ware het niet dat dit bakje maar 36 cm hoog is
dus of die 100 lumen per watt daar aan besteed is :S:sorry:
Uiteraard was dit geschikt voor mijn gebruik maar het genoemde merk heeft ook spullen voor een kleinere bak.
 
Uiteraard was dit geschikt voor mijn gebruik maar het genoemde merk heeft ook spullen voor een kleinere bak.
had ik begrepen hoor Ben
ben nu nog een het uitzoeken hoe veel lumen nodig is voor deze diepte en hoe of wat ik wil en kan met het bakje
 
Netjes!! Dat is de lamp uit je eerste berichtje?
 
Netjes!! Dat is de lamp uit je eerste berichtje?
klopt Niwla wederom de gok gewaagt tot nu toe ziet het er niet verkeerd uit past perfect en voelt en ziet er degelijk uit
hoe de rest zich ontwikkelt de tijd zal het leren :juggle::D
Je bijlage werkt niet zie ik;).

Leuke bak zo maar is dat licht niet erg roze/blauw of is dat nog niet ingesteld?
tja waar die bijlage nu weer vandaan komt nu was het voor:koffie:dat ik het bericht plaatste dus:S
wat dat rood/blauw betreft daar zit een gedachte achter ivb planten groei
 
Mooie verlichting Jaap maar had verwacht dat de bak inmiddels al eens was ingericht hoor! ;)
 
Mooie verlichting Jaap maar had verwacht dat de bak inmiddels al eens was ingericht hoor! ;)
Daar ben je niet de enige in hoor maar je kent het wel dan weer dit en dan weer dat met als resultaat een nog lege bak:'(:D
Rechtsachter de bak staan de planten al klaar volgens mij:D:D;)
Scherp gezien John! :D
Ja maar Jaap weet gelukkig wel dat ik dat zag door het gebruik van mn leesbril;).
dan toch terug naar de oog arts bril is niet goed meer
wat je namelijk ziet is de leylandii haag van de buurman aan de overkant van de sloot :D:D
dus vergezicht is nog wel goed John als lees bril niet geschikt meer:cool::D:D
 
Terug
Bovenaan