Led verlichting voor open bak 60x30x36cm

C

ChristianVT

Guest
Goedemorgen allen,

Ik heb momenteel een ADA 60p (60x30x36cm). Echter gebruik ik deze als een Zuid Amerikaanse biotoop bak. Helaas heb ik bij aanschaf van mijn bak de Dennerle Scapers led 24 watt aangeschaft. Vast een hele goede lamp voor als je wilt aquascape, voor een biotoop bak een drama. Toen ik de lamp kocht werd mij verteld dat er een dimfunctie aan zat te komen van Dennerle, nou die is dus nooit gekomen en nu zit ik met deze lamp opgescheept... (Dennerle besloot overigens om gewoon met een hele nieuwe lijn lampen te komen om dit probleem op te lossen)

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuw lampen systeem. Ik zat te denken aan de amazone set van hvp aqua met de tc420 dimmer. Echter heb ik een open bak en naar wat ik kan vinden is er geen systeem om deze lampen dan te bevestigen..

Ik hoop dat iemand van jullie een goede suggestie voor lampen heeft met een fatsoenlijk bevestigingssysteem. Ik zou graag in de mogelijkheid zijn om de lampen te kunnen dimmen. Ik heb overigens al een tc420 dimmer voor op mijn andere aquarium, hier zit Sera led bij (wat ik dan weer te slecht en lelijk licht vind, maar goed het werkt). Deze gebruikt echter maar 1 kanaal dus hopelijk kan ik de andere 4 gebruiken voor dit aquarium?
 
Biotoop eruit en scape erin xD

Maar weet niet hoe handig je bent maar je zou die strips op een aluminium profiel kunnen plakken en hier en zelf van staaf materiaal iets van poten kunnen buigen en zo wat knutselen
 
Ja precies zoiets zat ik ook al te denken maarja, dan moet het er uit eindelijk nog wel een beetje fatsoenlijk uit zien. En om nou voor 150 euro aan led strips op een beetje een verknipt diy ding te plakken xd Maar ik zou wel gewoon gebruik kunnen maken van de 4 open channels op mijn huidige tc420 toch? Misschien alleen mijn huidige adapter vervangen als die niet sterk genoeg is?
 
@tuinkabouter Wat denk je van deze led strips? wel is waar niet dimbaar, maar als ik zelf een lamp maak, en twee rij'en van 50cm gebruik, dan heb ik 14,4 watt 6500k led. Dit is 10 watt minder dan nu uit mijn 24 watt 6500k Dennerle scapers led. Dan ben ik aan het eind van het verhaal misschien 40 tientjes kwijt maar dit zou prima moeten werken toch? https://www.applamp.nl/waterdichte-ip68-led-strip-koud-wit-daglicht-300.html?id=54605164&quantity=1
 
Of kijken voor een daytime lamp, weet niet of die ook een aquarium steun hebben...
stripjes op een stuk aluminium plakken gaat wel lukken, 12v op een tc420 ook nog wel.
Het netjes ophangen van de installatie word een ander verhaal..
je zou ook kunnen kijken voor gooseneck’s
 
Hoezo wordt netjes ophangen een ander verhaal?
 
Naja je wil het wss hangend of steunend op je aquarium hebben.
Je zal dan iets moeten verzinnen om het profiel met strips zo te bevestigen dat het er gelikt uit ziet.

Maar ik weet niet wat je allemaal tot je beschikking hebt en hoe handig je bent..
 
De scapers LED kan ook gewoon gedimmd worden met wat kleine aanpassingen..
 
De scapers LED kan ook gewoon gedimmd worden met wat kleine aanpassingen..

Ik ben heel benieuwd, zou je mij hier iets meer over kunnen vertellen?
 
Naja je wil het wss hangend of steunend op je aquarium hebben.
Je zal dan iets moeten verzinnen om het profiel met strips zo te bevestigen dat het er gelikt uit ziet.

Maar ik weet niet wat je allemaal tot je beschikking hebt en hoe handig je bent..

Klopt, ik zelf niet zo heel handig, mijn vader gelukkig wel en die heeft het meeste gereedschap ook :)
 
Ik ben heel benieuwd, zou je mij hier iets meer over kunnen vertellen?

Bij Conrad een controller kopen en die op de juiste manier aansluiten,

Of je kan zelf programmeren en besteld bij mij de hardware..
 
D.m.v. het aanpassen van z'n kabeltje ..

25dd565890f3cab11faaadca456bbfeb.jpeg
 
Ik heb een tc420, dus volgens jouw is er een ander kabeltje om de dennerle scapers led op de tc420 aan te sluiten? Mijn idee om zelf de lamp te bouwen is wel om hem zo te maken dus ik de linkerkant, midden en rechterkant van de lamp apart kan dimmen en dergelijken. Zodat ik een soort zons op en ander gang kan namaken van zowel gedimt naar fel, als van links naar rechts.
 
Terug
Bovenaan