led verlichting

L

Louis Jan

Guest
Wil over op led en zelf led strips plaatsen met tc 240 dimmer
Welke kleuren adviseren jullie voor aquarium 200 *60 *60
Zelf dit in gedachten leds 5050
Zou dit voldoende zijn?
Heb nog 1 aansluiting over in dimmer
upload_2017-10-8_21-17-40.png
 
welke kleuren ik zou adviseren ligt maar net aan de vissen / de bak die je wilt.

ga je een plantenbak maken? afrikaanse stenenbak? blackwater? ect ect :rolleyes:
 
Gewoon een gezelschaps aquarium
 
Met een bak van deze hoogte zijn 5050 leds te zwak, ga je geen plantengroei uitkrijgen.

je zou dan moeten denken aan 2-3 stuks van deze:

https://www.jmbwebshop.nl/a-3591633...-verlichting/jmb-aqua-led-community-wit-rood/

of als je handig bent met solderen etc kan je zoiets ook zelf maken voor een pak minder geld, daar zijn onlangs diverse topics over geopend, heb ik geen verstand van :D
 
Ik ben met 5050 smd leds aan het testen op een hoge bak met wat planten, ik zie groei maar ben nog maar net bezig dus kan je nog niet zeggen of die leds echt voldoende zijn.
 
Bedankt zover voor deze info blijf wel kijken naar meer recties
 
Om even op de kleuren terug te komen:

is maar net wat je mooi vind, de meeste gezelschapsbakken zitten tussen de 4000-7500 graden kelvin in.
zelf vind ik de kleuren mooier als het wat meer richting de 4000 zit

wat je met je grafiek bedoeld / aan wil duiden kom ik niet echt uit eerlijk gezegd
 
dat zijn de kleuren van de ledstrips die ik in aquariumdeksel wil maken
 
Kan je beter rgb strips gebruiken voor de kleur en een strip warm wit en een helder wit of van alle drie 2 stuks
 
RGB heb je niet zo veel aan voor plantengroei gezien het te eenzijdig is.
Je hebt dan alleen rood groen en blauw, je mist alles wat ertussen zit zegmaar..

Denk Sws niet dat je met 2 witte stripjes weg komt op een bak van 60 breed.. ik had 4 T8 buizen op een bak van 60 breed nodig...
 
Ik ben met 5050 smd leds aan het testen op een hoge bak met wat planten, ik zie groei maar ben nog maar net bezig dus kan je nog niet zeggen of die leds echt voldoende zijn.
5050smd leds zijn zeker onvoldoende voor een hoge bak. Dan zijn 3 watt powerleds te adviseren.
 
Wil over op led en zelf led strips plaatsen met tc 240 dimmer
Welke kleuren adviseren jullie voor aquarium 200 *60 *60
Zelf dit in gedachten leds 5050
Zou dit voldoende zijn?
Heb nog 1 aansluiting over in dimmer
Bekijk bijlage 83172
Nee dit is onvoldoende! (Ik neem aan dat je de kleuren koppelt omdat ik 2x 4 strips zie en je opmerkt dat er nog een aansluiting over is op de TC 420.)
 
ben nog maar net bezig dus kan je nog niet zeggen of die leds echt voldoende zijn.

Wat je nu waarneemd als groei, zijn cellen die uitgerekt worden in de stengels.
En dat is eigenlijk een aanpassing aan een lichtsintensiteit die minder is dan het compensatie punt..
 
Terug
Bovenaan