Led verlichting

A

aqua1992

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een RIO 240: http://www.juwel-aquarium.de/nl/Product ... 0000003700

Heb de T5 verlichting. Nu vroeg ik mij af of ik ook led lampen in mijn bak kan krijgen of moet je dan een heleboel aanpassen?

Als het niet mogelijk is, welke lampen raden jullie dan aan? Heb nu Dennerle lampen. De Special Plant en color plus. Het licht in de bak is mij echter wat te geel. Ik wil graag iets feller en helder licht (voor mijn planten).

Hebben jullie tips want ik ben echt totaal niet thuis in de lampen haha.
 
Led verlichting is dus geen must. Weet nog wel dat toen ik de RIO kocht, ze bij de LFS zeiden dat de lampen een speciale maat hadden. Alleen de Juwel zou erin passen maar de Dennerle past dus ook. TL's vind ik ook prima maar ik wil graag een wat frissere uitstraling..
 
Ik heb ook led verlichting geplaatst en ben er zeer tevreden over.

Je kan gewoon led balken kopen of led strips en die in je kap kleven of op een aluminium balk.

zelf heb ik een mengeling van beide. Heb die dan ook op controllers aangesloten voor dag en nacht simulatie. Is echt prachtig om te zien!!!!
 
Dankje :p

En kun je die dan gewoon plaatsen waar ik nu de TL balken heb? Gaat dus om t5 lampen, 1047 mm.

Welke raad je aan? Ik wil natuurlijk goed licht voor mijn vissen en planten. Er kunnen 2 lampen in de kap.
 
Ben nu ook de Superfish retroled tegengekomen. Bij ons in de LFS hebben ze die ook, die bakken zien er goed uit.
 
Ja,je kan ze in de plaats van je TL plaatsen, ik had ze in mijn Juwel vision 180 en nu in mijn trofis 1800

Als je een adres wil, stuur me een PB en ik stuur het door, een echte aanrader !!!!!
 
Terug
Bovenaan