Led verlichting

R

regis

Guest
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of een van jullie mij advies kan geven in het kopen van led verlichting in mijn aquarium. Ik heb een bak van 160L en wil graag niet al te veel geld aan verlichting uitgeven.
Alvast bedankt!
 
Als je niet veel geld over hebt voor de verlichting, dan zou ik gewoon T5 aanbevelen.
Als je goede led verlichting wilt, dan kun je niet goedkoop uit zijn.

Die stripjes uit de bouwmarkt, zijn sfeer verlichting. Dus niet voor een aquarium.
 
Regis het zou goed zijn als je aangeeft wat je plannen zijn. Inrchting aquarium; wel / geen planten, etc.
Wat licht boven je bak is ��n ding, licht dat voldoet aan bepaalde voorwaarden is soms heel iets anders.

biljoenblik zei:
Die stripjes uit de bouwmarkt, zijn sfeer verlichting. Dus niet voor een aquarium.
In een aquarium zonder planten en met de juiste IP-rating kan het allicht. Maar toegegeven dat is niet voor iedereen weggelegd en niet elk bouwmarkt LEDje voldoet daaraan.
 
De planten die ik erin ga zetten zijn: anubias yellowheart, javavaren, javamos, vallisneria spiralis,eventueel een cryptocoryne en als jullie nog aanraders hebben zal ik deze ook eventueel plaatsen.
 
Ik zie namelijk dat iedereen altijd een mooi beplant aquarium krijgt, maar mij lukt t nog steeds niet. Vandaar dat ik wil weten wat de richtlijnen voor het uitkiezen van aquarium lampen zijn, zoals t aantal lumen e.d.
 
regis zei:
De planten die ik erin ga zetten zijn: anubias yellowheart, javavaren, javamos, vallisneria spiralis,eventueel een cryptocoryne en als jullie nog aanraders hebben zal ik deze ook eventueel plaatsen.

Anubias is op zich niet veel licht nodig hoewel de variant Yellowheart wel iets meer nodig is om de blaadjes gelig te houden. Bij te weinig licht worden ze groen.
Javavaren kan met meer licht toe maar dit is niet beslist nodig.
Javamos, weinig licht nodig. Vallisneria spiralis houdt wel weer van licht en gedijt bovendien het best in wat harder water. Ook Cryptocoryne is over het algemeen niet veel licht nodig.

Groet,
Ben.
 
Dus eigenlijk is de vervanging van mijn led strips niet perse nodig?

Groeten, R�gis
 
Weet je wat voor LED strips je hebt? Dan kunnen we misschien daar over onze mening geven (mochten het goede/slechte zijn).

Als je al fatsoenlijke LED strips hebt, zou ik het gewoon daar mee doen. Zie je na een tijdje dat het niet goed met de planten, dan zou ik overwegen om nieuwe strips o.d. aan te schaffen.
 
Ik heb helaas geen flauw idee wat voor ledstrips het zijn, ik heb ze een keer uit Duitsland besteld. Mochten de planten niet goed groeien, is het dan eventueel een optie om meerdere ledstrips nog toe te voegen?

Groeten, R�gis
 
Dat ligt er natuurlijk aan. Ik raad dan sowieso aan om gelijke LED strips te pakken (qua Watt etc.).
Maar weet je wel of het LED strips zijn die bedoeld zijn voor aquaria?
 
regis zei:
Dus eigenlijk is de vervanging van mijn led strips niet perse nodig?

Groeten, R�gis

Hiermee bedoel ik aan te geven dat de keuze van je planten niet direct vragen om een bak met licht. Toch zou ik je willen adviseren om wel te gaan voor een goede kwaliteit led, geschikt en bedoelt voor je aquarium.

Groet,
Ben.
 
Volgens de advertentie waar ik ze gekocht heb stond dat ze geschikt voor aquaria waren
 
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of een van jullie mij advies kan geven in het kopen van led verlichting in mijn aquarium. Ik heb een bak van 160L en wil graag niet al te veel geld aan verlichting uitgeven.
Alvast bedankt!
 
Bedankt voor de tip Jocomiri.

Ik zoek LED verlichting met controller voor het aquarium van mijn dochter.
Op de site van Buyatjohn staan prima aanbiedingen en sets!
 
Je hebt ook T5 led balken, ik heb 2x Arcadia T5 in mijn bak zitten. Waren €60 per stuk, voor jou zullen ze goedkoper zijn want je bak is kleiner.
 
Inmiddels heb ik een TC420 controler aangesloten op 2 gecombineerde led strips van koud en warm wit, en een RGB ledstrip.
Ik ben helemaal blij van het resultaat en de mogelijkheden.
En niet onbelangrijk is de lage prijs van het materiaal.
 
Terug
Bovenaan