Led verlichting

J

jedi

Guest
Na een paar jaar zelfbouw led verlichting gehad te hebben, zijn deze stuk gegaan. Nu ben ik voor mijn 200x60x60cm Z-A aquarium op zoek naar kant en klare led balken. Ik heb nog een tc420 controller liggen en wil deze uiteraard weer kunnen gebruiken voor de nieuwe verlichting.

In mijn aquarium staan wel planten, dus voldoende licht hiervoor is wel een must. Daarnaast wil ik graag wat langere led balken hebben. Rond de 1,5 m per stuk. Heb zelf al wel een beetje rond gekeken. En zit te twijfelen tussen de hvp of de jmb.

Welke zouden jullie mij aanraden? of hebben jullie nog andere opties?
 
Heb zelf hvp en ben tevreden, stuk goedkoper dan jmb geloof ik?
 
de balken van HVP werken goed icm de TC420 controller, die van JMB niet dacht ik.
 
Dat is inderdaad wel belangrijk dat ze goed werken met de tc420 controller. Hoeveel ben ik er dan nodig van de HVP voor een 2 meter bak?
Zat zelf te denken aan 2x 146cm wit en 1x 146cm RGB. Is dat ook voldoende voor echinodorus soorten of ben ik er dan meer licht nodig.
 
Vind je 146cm niet te kort voor een 2 meter bak en als je planten hebt en je wil ook de bodem laten dicht groeien hou dan rekening met je licht dat ze sterk genoeg zijn voor de boden. JMB heb 180cm balken in 1 wat en in 3 wat.
 
146cm is inderdaad wat aan de korte kant, bij HVP hebben ze niet langer. Ik hoef de bodem niet dicht te laten groeien. Vindt hout met grotere planten over het algemeen mooier. Kunnen de JMB led balken wel aangesloten worden op de tc420 controller? Omdat Rich aangaf dat dit niet kan.
 
Klopt maar ik bedoel de afmeting van de balken, die gaan maar tot 146cm.
 
Ik zie nu wat je bedoeld. bij de 2meter versie krijg je meerdere buizen van kortere lengte.
 
Bij Aqua terra led hebben ook goede oplossingen..

HVP gaat niet werken , kun je beter iets uit het vere oosten laten komen..
 
Klopt Richard, dan zal ik een of andere constructie moeten maken, zodat ze blijven liggen.
@ tom, waarom zal HVP niet werken dan?
 
Ze gebruiken standaard componenten die gewoon te weinig licht geven voor eventuele plantengroei..
 
heeft iemand ervaring met de led verlichting van Vt Huismerk Smd Ip69 Led 4500k Amazon 21.6W?
 
Terug
Bovenaan