LED

S

Syl1990

Guest
Goedenavond/nacht

Misschien dat 1 van jullie me kunnen helpen
Ik zoek passend licht voor me komende aquarium
En dat is de oase higline 400
Het was de bedoeling om het premium led te nemen
Maar ik verneem uit meerdere bronnen dat ik dan maarliefst 3 balken nodig heb...
Dat word me te duur
Maar ik had ook begrepen dat er op oase higline geen ander licht past dan dat van oase zelf
Ik kan niet wachten echt vinden of dit echt waar is

maar kortom ik weet nu wat ik moet doen
En het aquarium komt over 2 weken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenavond/nacht

ik kwam dit toppic tegen en misschien dat 1 van jullie me kunnen helpen
Ik zoek passend licht voor me komende aquarium
En dat is de oase higline 400
Het was de bedoeling om het premium led te nemen
Maar ik verneem uit meerdere bronnen dat ik dan maarliefst 3 balken nodig heb...
Dat word me te duur
Maar ik had ook begrepen dat er op oase higline geen ander licht past dan dat van oase zelf
Ik kan niet wachten echt vinden of dit echt waar is

maar kortom ik weet nu wat ik moet doen
En het aquarium komt over 2 weken
689304b865.jpg


Gelet op de constructie waarbij de lamp lijkt te rusten op het profiel aan de zijkant, kan je hier van alles in maken, met een "dwarsbalk(en)" die je van links naar rechts maakt en hierop laat rusten, dus ik zie niet echt een probleem zo snel. Maar anders vraag je dat toch na bij de verkoper of ga je nog een keer naar een Oase kijken, alhoewel ik verwacht dat je dat ook al wel gedaan zal hebben.
 
Bekijk bijlage 289154

Gelet op de constructie waarbij de lamp lijkt te rusten op het profiel aan de zijkant, kan je hier van alles in maken, met een "dwarsbalk(en)" die je van links naar rechts maakt en hierop laat rusten, dus ik zie niet echt een probleem zo snel. Maar anders vraag je dat toch na bij de verkoper of ga je nog een keer naar een Oase kijken, alhoewel ik verwacht dat je dat ook al wel gedaan zal hebben.
Ik heb m 1 x zien staan in een winkel
En ik m heel vaak op internet bekeken
En ik ga er morgen en sowieso van de week nog over hebben met de winkel
 
Dat is een prachtig aquarium!
Ik wil je adviseren om je goed te verdiepen in LED verlichting en daarop niet te bezuinigen.
Voor mijn aquarium heb ik 3x verlichting gekocht omdat ik dacht dat het met wat minder wel goed zou komen.
Bepaal eerst welke planten je wil gaan gebruiken in je ontwerp en kijk daarna welke verlichting daar bij hoort.
Let daarbij op de juiste kleur en sterkte van het licht, de waterdichtheid, dimbaar of niet, stroomverbruik enzovoort.
Veel hobbyisten hier komen uiteindelijk uit bij lampen van JMB of Daytime.
Het is niet de goedkoopste verlichting maar voorkomt wel grote teleurstellingen.
 
voor mijn 160 bak heb ik 3 balken led van HPV. ik heb veel planten in de bak en daarom gebruik ik 3 led balken. wanneer je niet veel planten hebt zijn 2 balken ook voldoende.
 
Ik zat zelf ook te denken om het te gaan combineren
Daarmee bedoel ik
Het oase premium led en oase classic led
Dan zit ik boven de 10.000 lumen
 
Ik heb geen ervaring met oase lampen maar de technische gegevens lijken me prima
 
Helaas kan ik het classic led en het premium led niet combineren met de controller
Kom ik net achter
 
Heb uiteindelijk toch gekozen voor een tweede premium led
En over een half jaar de 3e eventueel
Ik ga eerst ervaren of dit genoeg is
 
Terug
Bovenaan