Leden uit gemeente Woerden?


Nu ik toch de aandacht van een aantal zeer ervaren aquarianen heb en we lekker aan het afdwalen zijn, even een gewetensvraag tussendoor:
leukste vis van de 3? Epiplatys annulatus, een pseudomugil spp of een galaxy rasbora? "Leukste" in breedste zin vh woord uiteraard.

Vergeef me mijn zonden, moderators :sorry:;)
Gedeelde eerste plaats epiplatys / pseudomugil wat mij betreft - maar dan heb ik 't voornamelijk over hoe mooi ik ze vind. Galaxies zijn ook absoluut heel mooi (mijn eerste scholenvisje destijds) en iets makkelijker als je wat minder ervaring hebt.
Ik ga vanmiddag nog even naar Diebo ook om wat inspiratie op te doen voor mijn nieuwe bak, neig nu naar een paartje nothobranchius rachovii of pseudogumil paskai - maar ook zomaar kans dat 't toch een betta wordt, de interactie die ik met mijn vorige had was altijd heel leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Mooie visjes maar in mijn nano hebben ze het destijds niet lang gemaakt.
Het zijn kili's, die gaan sowieso max een jaar mee om en nabij. Volwassen exemplaren gaan in de natuur dood wanneer het beekje waarin ze wonen droog komt te staan, eitjes zijn daartegen beschermd en komen bij het nieuwe regenseizoen uit en dan begint de cyclus van vooraf aan. Exemplaren in aquaria gaan niet opeens jaren langer mee omdat we daarin normaliter geen droogseizoen hanteren ;)
 
Het zijn kili's, die gaan sowieso max een jaar mee om en nabij. Volwassen exemplaren gaan in de natuur dood wanneer het beekje waarin ze wonen droog komt te staan, eitjes zijn daartegen beschermd en komen bij het nieuwe regenseizoen uit en dan begint de cyclus van vooraf aan. Exemplaren in aquaria gaan niet opeens jaren langer mee omdat we daarin normaliter geen droogseizoen hanteren ;)
Haha, ja dat wist ik maar nog geen 2 maanden vond ik erg kort en ik had ze op de beurs gekocht van Pierre Killi dus een goed bekendstaande kweker en zover ik weet had ik waterwaarden die hij me adviseerde. Nou ja zal wel pech zijn geweest.
 
2 maanden is inderdaad erg kort; wellicht de stress van zijn huis naar de beurs en vanaf daar naar jouw huis maar het kan inderdaad vanalles zijn. Is achteraf alleen maar gissen.
 
Bij deze :petjeaf::DD

Mijn voorkeur zou de pseudomugil spp zijn, schitterende beestjes bijzonder mooi en een prachtig bals gedrag, maar naar ik denk voor een wat ervarene aquariaan.
Waar zit de moeilijkheid hem in bij de pseudomugil, Ton? Voeding, waterwaardes, inrichting?
Ik haal nooit veel vissen tegelijk, en ik denk dat ik het leuker vind om eerst de epiplatys erbij te doen, maar ben toch alvast al nieuwsgierig.
 
Waar zit de moeilijkheid hem in bij de pseudomugil, Ton? Voeding, waterwaardes, inrichting?
Ik haal nooit veel vissen tegelijk, en ik denk dat ik het leuker vind om eerst de epiplatys erbij te doen, maar ben toch alvast al nieuwsgierig.
Het zijn niet de sterkste vissen en daarom luistert de waterwaarden wat nauwkeuriger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Gemak is wel een dikke pre.
 
Kwam net deze website tegen: https://shop.glofish.com/
Genetisch gemodificeerde sumatranen, danio's, betta's etc, zodat ze fluorisceren. Niets voor mij en denk dat de meeste leden hier het ook maar wat onnatuurlijk vinden :((
Had er nog nooit van gehoord dat dat commercieel verkrijgbaar was. :stom:
 

Wel in Amerika dacht ik, is hier volgens mij verboden.
 

Terug
Bovenaan