Wat is er nieuw

Ledstrip naast tl?

Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
176
Leeftijd
60
Ik heb een Juwel Rio 125 van iemand overgenomen, met tl-verlichting. De lichtkleur/warmte naast mijn nieuwe 240 liter is wel erg mooi, maar niet functioneel voor mn planten vermoed ik. Ik denk dat ik in de toekomst daar LED-verlichting voor moet kopen. Alleen heb ik daar nu het geld nog niet voor (heb nog zoveel andere dingen ook nodig). Als tussen-oplossing dacht ik om er tijdelijk een LED-strip naast te plakken voor extra licht voor mn planten (zie hier https://www.ledstripkoning.nl/aquarium-led-strips/). Is dat een oplossing? En zo ja, welke zou je me dan aanbevelen? Bijgaand mijn 2 bakken, gisteren en eergisteren ingericht. De onderste bak wordt een garnalen bak en de bovenste wil ik vooral veel planten en wat vissen en garnalen. Geef gerust tips! Ik ben pas 4 weken bezig met deze hobby, na vroeger wel een beetje aangerommeld te hebben maar zonder veel interesse en geen internet ter beschikking. Heb nog veel te leren.
IMG_6340.jpeg
IMG_6345.jpeg
 
Ik zou gewoon even de dingen op zijn beloop laten en proberen te sparen en dan zo voor en na de TL buizen in je bak te vervangen voor Led"buizen".
Alles blijft gewoon zitten, je hoeft alleen de STARTER van de TL te verwijderen. De Led buis komt op de plaats van de TL en klaar ben je!!
Heb ik ook gedaan, bevalt heel goed en de planten groeien gewoon door.
Ik heb deze:
Ledvervanging voor T8 lampen.jpg
Eerlijkheid gebiedt me wel om te vertellen dat ik van de 4 lampen 1 TL heb laten zitten omdat ik de kleur daarvan erg mooi vind, betreft en Arcadia Original Tropical Light, geeft een warm rood/paarslicht. Vissen en planten kleuren er erg mooi onder!
 
Ik zou gewoon even de dingen op zijn beloop laten en proberen te sparen en dan zo voor en na de TL buizen in je bak te vervangen voor Led"buizen".
Alles blijft gewoon zitten, je hoeft alleen de STARTER van de TL te verwijderen. De Led buis komt op de plaats van de TL en klaar ben je!!
Heb ik ook gedaan, bevalt heel goed en de planten groeien gewoon door.
Ik heb deze:
Bekijk bijlage 338858
Eerlijkheid gebiedt me wel om te vertellen dat ik van de 4 lampen 1 TL heb laten zitten omdat ik de kleur daarvan erg mooi vind, betreft en Arcadia Original Tropical Light, geeft een warm rood/paarslicht. Vissen en planten kleuren er erg mooi onder!
Dank je wel dat is misschien niet zo'n gek idee. Ik heb even met google gezocht maar vind hem alleen terug in engeland. Weet je nog waar je hem gekocht hebt?
 
Ja was een hele zoektocht. Firma zelf bestaat waarschijnlijk niet meer. Maar de LEds zijn nog wel te koop, (zelf ook daar geslaagd) op Ebay.
 
Ja was een hele zoektocht. Firma zelf bestaat waarschijnlijk niet meer. Maar de LEds zijn nog wel te koop, (zelf ook daar geslaagd) op Ebay.
Top! Nu nog even sparen en dan bestel ik ze daar.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan