Wat is er nieuw

Ledstrip voldoende voor aquarium?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
D

dangermind

Guest
Hallo,
Ik kwam een ledstrip tegen tijdens het googlen. Nu vroeg ik me af of dit geschikt is voor een vision 180. Dus dat mijn planten het er goed op doen. Hij heeft 1100 lumen wit licht, 6000K. voor een hele milde prijs.
http://www.ledlampendirect.nl/led-strip ... -ip68.html

Wat denken jullie? is dit wat?
 
Op zich kan zo'n strip wel, MAAR:

-plakken met die 3M tape als hij vochtig wordt blijft niet zitten, dus vastkitten of andere oplossing bedenken
-echt waterdicht (dwz geschikt voor badkamer/aquariumgebruik) zijn deze strips niet, let dus op veiligheid
-een dergelijke strip kun je wel ergens omheen buigen maar verder niet de bocht om krijgen. Je zult de strip in stukjes moeten knippen en de stukjes weer aan elkaar moeten zien te krijgen, hiervoor kun je tussenstukjes kopen/zul je moeten solderen, en denk erom dat de tussenstukjes/aansluitingen goed waterdicht moeten worden gemaakt.
-of het dan genoeg licht geeft, ik denk het niet (afgaande op mijn 50cm hoge bak, daar heb ik nog 3 ledbalken bij)
-vergeet de trafo er niet bij (en evt controller+ab als je wil dimmen)
 
Volgensmij is IP68 zelfs geschikt voor onderwater
 
Dat kan er wel opstaan, maar ik heb hier 4 van die strips in huis (Quintezz), en bij te scherp de bocht door en/of ergens ook maar een beetje klem zitten beschadigd het siliconen wel erg makkelijk.
Ik ga die strips echt niet in de badkamer gebruiken... Of er nou ip68 op staat of niet.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan