ledverlichting aquatlantis 80 Style.

L

loekoek

Guest
Heb op de site van Aquatlantis dit aquarium niet aangetroffen maar ik ga er maar van uit dat ze de Advance 80 daarmee gelijk stellen dus een lichtbehuizing van 63,5 cm.
De goed afgeschermde lichtbuis heeft 2x 40 witte en 1x 39 gele leds.
In de handleiding staat dat dit de H20 easy led is die gekoeld wordt met aquariumwater zodat de verwarming minder wordt gebruikt.
Mijn vraag is nu: hoe kun je het uit de Biobox 2 uitstromende (gefilterde) water door de lichtbehuizing leiden? Immers de uitstroom van de Biobox 2 is fors en daar krijg je dus geen dun plastic slangetje op.
Daarnaast zit de uitstroom op behoorlijke afstand van de waterinput van de lichtbehuizing.
Tevens staat het filter dag en nacht aan. In de nacht lijkt koeling me trouwens overbodig.
Ik ben zeker geen techneut en ik hou dus van simpele oplossingen.
Wie kan me (een beetje) op weg helpen? N.B. Ik overweeg nog aanschaf van de dimmer Control Plus1
 
Inmiddels via de site Aquatlantis.com kunnen zien dat de gekoelde Easy led H2O kennelijk niet bij mijn bak hoort want op een foto staat een instroombuisje aan de verlichtingsbalk gemonteerd. Aan mijn ledverlichting is er geen mogelijkheid om dit te monteren. Ik moet er nu dus van uitgaan dat de meegeleverde handleiding niet de juiste is. Overigens staan in die handleiding voornamelijk algemeenheden waar je bitter weinig aan hebt. Mijn vraagstelling hiervoor vermeld kan dus als afgerond worden beschouwd.
 
Terug
Bovenaan