ledverlichting jmb voor een za biotoop??

Cowboynl

Well-known member
Lid geworden
27 december 2011
Berichten
317
Voor mijn nieuwe bak wil ik waarschijnlijk led verlichting nemen. Bak wordt 170 x 65 x 68. Ik zal gaan voor een zuid amerika biotoop (nog aan het uitwerken). In ieder geval zal de bak matig verlicht worden. Er zal hooguit een enkele plant in komen.
Mijn oog is gevallen op de amazone led verlichting van jmb. In eerste instantie denk ik aan 1 balk van 150. Indien nodig kan daar dan nog een tweede bijkomen en eventueel de bijbehorende dimmer. Heeft iemand ervaring met deze led verlichting (of een beter alternatief)?
 
Ik zou verwachten dat je met 1 enkele balk niet het gehele aquarium kunt bereiken. LED's staan er om bekend om het licht maar weinig diffuus af te geven- oftewel 90% van het licht gaat recht naar beneden. Met twee gedimde LED balken parallel aan elkaar, krijg je waarschijnlijk een betere spreiding waarbij het grootste deel van je aquarium evenveel verlicht wordt.
 
Cowboynl zei:
Voor mijn nieuwe bak wil ik waarschijnlijk led verlichting nemen. Bak wordt 170 x 65 x 68. Ik zal gaan voor een zuid amerika biotoop (nog aan het uitwerken). In ieder geval zal de bak matig verlicht worden. Er zal hooguit een enkele plant in komen.
Mijn oog is gevallen op de amazone led verlichting van jmb. In eerste instantie denk ik aan 1 balk van 150. Indien nodig kan daar dan nog een tweede bijkomen en eventueel de bijbehorende dimmer. Heeft iemand ervaring met deze led verlichting (of een beter alternatief)?

https://www.kitelight.nl/categorie/aqua ... fhfc09tvl6

Dit is volgens mij het meest gangbare systeem wat op dit moment gebruikt wordt...En als je op youtube kitelight intikt...zie je dit product in volle glorie :)
Er zullen best nog andere alternatieven zijn hoor..maar die ken ik nog niet :)


Suc6
 
ikzelf heb discus aqua

daarboven zit 2 keer 75 wat rgb strip ip 68
deze gezet op aluminium strip


cTC420 controller besteld bij Signleds (is dezelfde als die van kitelight)

transformator erbij (zelf een van 400 wat genomen)

en bevalt prima
 
Terug
Bovenaan