Ledverlichting voor aquarium 160 x 55 x 55

T

Tamara1988

Guest
Hallo allemaal,

Voor mijn 160 x 55 x 55 bak ben ik op zoek naar led verlichting.

Ik heb er al een TL armatuur boven hangen, maar merk toch dat dit te weinig licht biedt voor de (weinige) planten in deze bak (de planten overleven het helaas niet of niet voldoende), dus wil er led-verlichting bij hangen.

Wie o wie kan mij helpen welke led ik hiervoor nodig heb?

Thanks alvast!

Groetjes,

Tamara
 
Led verlichting is natuurlijk wel iets prijziger, zelf heb ik ook een 160cm bak, hier hangen 2 80watt t5 lampen boven, met en zonder reflectoren is een gigantisch verschil misschien ook een optie om een reflector te plaatsen?
 
Helaas heb ik geen mogelijkheid om reflecters te maken.

Ik had zelf de volgende led-verlichting gevonden. is dit wat?

Aquaria Veldhuis - led

Ik hoor het graag.
 
Ik heb geen ervaring met die led verlichting maar reflectoren kan je zo kant en klaar kopen.
Dennerle heeft hele goede,zijn niet goedkoop maar hebben wel effect.
 
Ik moet het anders zeggen: ik kan ze niet plaatsen. En buiten dat denk ik niet dat dat genoeg is, helaas.
 
Check de hvpaqua.nl site eens, heb ik zeer goede ervaring mee.
 
Zelf ook led verlichting boven mijn aquarium (30 x 30 x 90).

Heb hiervoor gewoon waterproof ledstrips (5050 smd leds a 60 leds per meter) in de oude lampenkap gezet met behulp van plakgoten. Ik moet zeggen dat het me verbaasd hoeveel licht het geeft tot aan de bodem. Plantengroei is verder nog steeds prima.

Ledstrips zijn in china besteld en zijn erg goedkoop.

Verder zijn de kant en klare systemen natuurlijk prima! Ik vind ze in verhouding echter erg duur.
 
Tamara:Nooit ledbuizen overwogen??Heb zelf zeer goede ervaringen met de Retrofit Ledbuizen van Superfish.Geven een hoop licht.Heb een superbrilliant en een colour van 150 cm boven mijn bakkie van 220 x70x70 bakkie.Hoop licht zelfs tot op de bodem.Buizen zijn plug en play.Dus je stopt ze in het stopcontact en ze schijnen voor 5 jaar.Overigens moet ik wel zeggen dat ik niet echt een plantenbak heb.Hoor over het algemeen niet zulke beste verhalen betreffende de combi planten-led.
Geeft overigens wel zeer mooi natuurlijk licht.Niet te vergelijken met de T5 en T 8 van voorheen.
 
Ik heb een complete set van ledstripkoning.
Zeer goede service en hele nette led strips.
Ze hebben van alles dus het is even kijken wat je nodig hebt voor de planten.
 
Het klinkt misschien raar maar weet je zeker dat het aan de verlichting licht ?
Want ledverlichting heeft weinig toegevoegde waarde voor hoge aquaria..
 
Terug
Bovenaan