Ledverlichting voor aquarium 160 x 55 x 55

T

Tamara1988

Guest
Hallo allemaal,

Voor mijn 160 x 55 x 55 bak ben ik op zoek naar led verlichting.

Ik heb er al een TL armatuur boven hangen, maar merk toch dat dit te weinig licht biedt voor de (weinige) planten in deze bak (de planten overleven het helaas niet of niet voldoende), dus wil er led-verlichting bij hangen.

Wie o wie kan mij helpen welke led ik hiervoor nodig heb?

Thanks alvast!

Groetjes,

Tamara
 
Led verlichting is natuurlijk wel iets prijziger, zelf heb ik ook een 160cm bak, hier hangen 2 80watt t5 lampen boven, met en zonder reflectoren is een gigantisch verschil misschien ook een optie om een reflector te plaatsen?
 
Helaas heb ik geen mogelijkheid om reflecters te maken.

Ik had zelf de volgende led-verlichting gevonden. is dit wat?

Aquaria Veldhuis - led

Ik hoor het graag.
 
Ik heb geen ervaring met die led verlichting maar reflectoren kan je zo kant en klaar kopen.
Dennerle heeft hele goede,zijn niet goedkoop maar hebben wel effect.
 
Ik moet het anders zeggen: ik kan ze niet plaatsen. En buiten dat denk ik niet dat dat genoeg is, helaas.
 
Check de hvpaqua.nl site eens, heb ik zeer goede ervaring mee.
 
Zelf ook led verlichting boven mijn aquarium (30 x 30 x 90).

Heb hiervoor gewoon waterproof ledstrips (5050 smd leds a 60 leds per meter) in de oude lampenkap gezet met behulp van plakgoten. Ik moet zeggen dat het me verbaasd hoeveel licht het geeft tot aan de bodem. Plantengroei is verder nog steeds prima.

Ledstrips zijn in china besteld en zijn erg goedkoop.

Verder zijn de kant en klare systemen natuurlijk prima! Ik vind ze in verhouding echter erg duur.