Wat is er nieuw

Leeftijd jongen van Cambarellus texanus

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosVermeulen
  • Startdatum Startdatum
J

JosVermeulen

Guest
Ik vroeg me af of jullie me konden laten weten hoe oud de jongen van mijn kreeftje zijn?

q8ZQ1hI-kaMwRC9RAS5yNGg-Qbfrpekm.jpeg

Is het aangeraden om het vrouwtje haar gang te laten gaan, of toch het kreeftje in een apart bakje zetten?

je weet niet hoe oud de eitjes zijn bedoel je??
Ik heb de CPO gehad en daar werden de eitjes naar het zwarte toe naar mate de eitjes ouder werden.
Als er voldoende schuilplekken zijn zou ik zeggen laat maar gaan want uitvangen geeft ook een boel stress.

Hier een stukje van een ander forum over de kleur:
Zou het kunnen dat ze zaad opgeslagen heeft of zijn de eitjes met zekerheid .... Nee, als CPO eitjes oranje worden zijn ze niet bevrucht.

Ik weet alleen niet of dat alleen voor de cpo van toepassing is.

Ik veronderstel wel dat ze bevrucht zijn, want ze waren eerst zwart, en nu zien ze er zo uit. En ik bedoel inderdaad hoe oud de 'eitjes' zijn (in hoeverre men van eitjes kan spreken op dit ogenblik). Ik wil namelijk weten wanneer ze ongeveer zouden 'uitkomen'.

Op een Amerikaans forum vertelden ze me dit:

The eggs have hatched. The fully-formed juveniles will start to wander away from the mom within the next few days. At first, they will only wander away for short forays, but they will soon be on their own at which point the mom can be removed from their presence if you wish to avoid cannibalism.

Dus weet ik niet zeker of ik de moeder erbij zou laten. Het probleem is dat ik niet echt een andere bak heb om ze in te doen. En zoals eerder al vermeld, zou dit tot onnodige stress kunnen leiden. Ik vroeg me af of ik de moeder in een kweekbakje kon zetten tot de kleintjes losgekomen zijn en ze dan in de bak zetten, of zou dit ook onnodige stress zijn?

Ik bedoel zo'n kweekbakje:

s34qgl_dlEoa01Ju8vO0FUlTOtr7R_5v.jpeg

Dat is erg klein en dat zal ze niet zo op prijs stellen denk ik. Ook geen schuilplekken voor de jongen.
Als je Ma voldoende voert valt het opeten van ze wel mee denk ik hoor.

Okee, genoeg voeren is de boodschap! Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer er kleintjes zijn!

Leuk zeg! Hou ons op de hoogte. 🙂

In Augustus had je ook een topic over dit onderwerp maar neem aan dat je toen geen kleine kreeftjes meer gezien heb dan?

Dat is correct John. Ik wou er nu optijd bijzijn. Ik denk dat het probleem hem zat in het gericht voeden en de correcte voeding, want nu zijn jongen groter dan ik ze ooit gezien heb. Ik geef nu eten bij de mogelijke schuilplaatsen en geef dan JBL NovoCrabs.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan