Wat is er nieuw

leeftijd vuurneon [Hemigrammus erythrozonus]

Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,054
Heeft iemand ervaring met deze vissen en weet hoe oud deze vissen kunnen worden in een aquarium. De leeftijd die op internet vermeld staat weet ik, maar dat neem ik met een "korrel zout". Je moet niet alles geloven wat op het net staat., maar misschien dat iemand ze heeft of heeft gehad en dat kan vertellen.
Mijn vuurneons zitten er nu 2.5 jaar in en van de twintig zijn er nog 16 over. De rest ziet er gezond uit en hebben ook geen vergroeiingen o.i.d., waaraan je kunt zien dat de ouderdom om de hoek komt kijken.
Ik ga ze niet meer aanvullen omdat het evenwicht dan verstoord wordt en ik dan bang ben voor sterfte van de vissen.
Ik verneem graag of iemand hierop een antwoord heeft.
 
Ze worden 2/4 jaar ongeveer daartussen! Hoop dat het helpt
 
Dat is dan behoorlijk lang, heb wel eens neons , kardinalen en citoentetra,s en anderen gehad en die gingen toch minder lang mee. Na 1/1,5 jaar waren ze wel aan het hemelen.
Kunnen we er in ieder geval nog even van genieten.
 
Dat is dan behoorlijk lang, heb wel eens neons , kardinalen en citoentetra,s en anderen gehad en die gingen toch minder lang mee. Na 1/1,5 jaar waren ze wel aan het hemelen.
Kunnen we er in ieder geval nog even van genieten.
Het valt mij wel altijd op dat vuurneons relatief klein verkocht worden. KArdinalen / neons etc zijn vaker toch al 'volwassen'bij verkoop
 
Geen idee in hoeverre het vergelijkbaar is, maar ik heb twee keizertetravrouwtjes van inmiddels een jaar of 8. Ik verwacht elke dag weer dat één van de twee is gaan hemelen, maar ze doen het eigenlijk nog steeds heel goed. goed gevuld, zijn nog steeds als eerste bij lekkere hapjes etc.
Keizertetra's zijn natuurlijk wel een stukje groter dan vuurneons.
In het ene boekje staat 6 jaar , in het andere 9 jaar. Volgens de site die zegt dat keizers 9 jaar kunnen worden, worden vuurneons 2 tot 4 jaar. Dus ik heb de neiging om dat dan aan te houden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan