Wat is er nieuw

leegstaand met witte wormpjes en olielaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Ik heb een 60cm bakje staan. Hier hebben vissen ingezeten, maar omdat de no2 te hoog was en niet wilde zakken hebben we de vissen over gezet.
De bak is schoon gemaakt. Bodem helemaal gestofzuigd, water door een watje laten lopen en terug in het aquarium gedaan. Alle planten en hout is eruit geweest en schoon gemaakt. Er is een achterwand in geplaatst onder water.
Waardes zijn nu weer goed.
Bakje staat zo al weer 2 weken.

Nu ligt er een olielaagje op het water. Wat opgevangen en de uitstroom wat omhoog gezet.
Tevens zitten er inieminie witte wormpjes in. Planaria of opstartwormpjes ofzo.

Hoe kan ik nu het beste vooruit met deze bak.
Doel, over een week of 2, 3 huis voorde baby ramirezi's die wij nu hebben.

Zou ik bv een visje uit mijn onderschrift er in kunnen zetten voor de schoonmaak?

20160909_124956-1.jpg

Gewoon nog een weekje of 2 wachten, de bak is weer aan het indraaien.

Alles lijkt idd te wijzen op een opstart bak, maar meer als vissen eruit en grondig schoon gemaakt is deze niet.
Zand is niet eruit of droog geweest. Water is er niet helemaal uit geweest en wat er uit is geweest is enkel zuiver geprobeerd te maken door het watje.
Er hangt wel een nieuwe filter in nu zo'n 4 weken gok ik.
Toch er maar vanuit gaan dat de bak zich in de opstart gedraagt?

En voordat de baby's erin gaan, verstandig om nog enkele dagen wat kardinaaktetra's te laten zwemmen? Over een week of 2

Je filter is ouder dan 4 weken begrijp ik en al ingedraaid in zoverre. Over 2 weken zou je denk ik best rustig aan de visjes kunnen overzetten. Dan draait ook de bodem weer 4 weken. Je kan beter geen risico nemen denk ik. Gewoon een klein beetje voer verkruimelen om de opstart wat te helpen is wel raadzaam.

Olielaagje is een kaamlaag.
Deze krijg je als er een onbalans in de bacterie huishouding is. In geval zijn de vissen eruit gehaald.
Voeding is weggevallen, dus de kolonie krimpt in.

Klein beetje voer verkruimelen. Dan kunnen de bacterien weer aan de slag. Dan de vissen met stappen toevoegen.
Dan kan de kolonie zich aanpassen.

De kaamlaag was 10 minuten na het hoger richten van de uitvoer weer weg.
Heb er een snufje baby stofvoer in gedaan nu.

De nieuwe filter had 2 dagen met de oude mee gedraaid. Deze deed zijn best namelijk niet meer, zodoende dat deze nieuwe er in zit.

Mijn man heeft een wormpje gevangen.
Voor het formaat ligt hij op lijntjes papier.
Wat voor wormpje zou dit kunnen zijn?

IMG-20160911-WA0006-1.jpg
IMG-20160911-WA0005-1.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan