Leem in zachtwaterbak


Enkel afgaand op de foto's lijkt mij dat er hardheid zou kunnen worden afgegeven.
Voor de zekerheid misschien contact opnemen met veldhuis?
 
Tjonge jonge, leem is een soort klei waar een hoog afslibbaar gedeelte zand in zit. Als dit is GEBAKKEN is het volledig inert net als aardewerk en porcelein. Het geeft echt NIKS meer af aan het water!
 
Tjonge jonge, leem is een soort klei waar een hoog afslibbaar gedeelte zand in zit. Als dit is GEBAKKEN is het volledig inert net als aardewerk en porcelein. Het geeft echt NIKS meer af aan het water!

Kan jij ook wel is normaal reageren? Het is gewoon een vraag van de TS en jij maakt m meteen belachelijk dat die dit niet weet....
 
Ik wist niet dat je professor in de geologie moet zijn om hier te kunnen posten...:D
Bij omschrijving van leem staat wat er ongeveer inzit, maar niet of het kalkhoudend is...
En ook had ik geen idee wat bakken voor invloed op het geheel heeft...

Maar ik begrijp dus dat het zachtwater-safe is...
 
Net antwoord van veldhuis gehad, die wisten het ook niet. (ik moest het maar uitproberen...)
Ik zal er maar een paar bestellen...
 
Is dit, en nu kan het heel dom klinken, niet net zo als de legholen voor L-nummers enzo? Dit is toch ook gebakken klei en geeft niets af?
Of zit ik er nu volledig naast..
 
Ik zou beginnen met 1 en gewoon de azijnproef doen. Volgens mij zal het wel meevallen, als het goed gebakken is.
 
Ik heb hem binnen. Kan wel makkelijk testen, want de postbode heeft 'm in tweeen gebroken... :stom:

ced4b4e932934b098772c6d5d36597bc.jpeg
 
In verdediging van de postbode, want werk zelf bij PostNL, maar het lijkt er meer op dat Veldhuis dit gewoon niet goed verpakt heeft. Pakketten krijgen het tijdens het sorteerproces nou eenmaal goed te verduren, en daar moet je bij een fragiele inhoud zoals aardewerk als verzender natuurlijk wel rekening mee houden. Maar is verder off topic hoor!
 
Ze kunnen er soms wel wat voorzichtiger mee omgaan maar zoals mijn voorganger zegt ligt het dan zeer waarschijnlijk aan de verpakking van veldhuis uit
 
Het had inderdaad beter verpakt kunnen worden.
(enkellaags kartonnen doos en twee laagjes bubbletjes is erg weinig...)

Soms helpt het vervoer ook niet mee.
Heb een keer gehad dat postnl busje voor kwam rijden, en de achterdeur werd opengemaakt.
De 2 meter hoog opgestapelde pakjes pletterden zo eruit op straat...
(even opnieuw opstapelen, en hopen dat alles nog heel is... :D )
 
Dat spul kun je gewoon gebruiken in je bak. Is volledig inert. Je kunt de stukken aan elkaar plakken met lijm voor keramiek. Die is vloeistof en hitte bestendig.
 
Beste mensen, we eten allemaal van keramisch ( gebakken klei en leem) materiaal, dus ging ik er, gezien het commentaar, ten onrechte vanuit dat iedereen wel op de hoogte zou zijn van het feit dat gebakken materiaal inert is.
 
Dat ziet er niet verkeerd uit, inderdaad!!
 

Terug
Bovenaan