Lege fles bij aankoop Eheim CO2 Set 400?

Charlatan

Member
Lid geworden
30 november 2018
Berichten
17
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,
Gisteren mijn CO2 set van Eheim aangesloten, vandaag was de hervulbare fles (500 gram) al leeg. Wordt deze leeg bij aankoop van de set verkocht of lijkt er iets niet goed gegaan? CO2 meter is groen gekleurd en geeft geen overschot aan. Fles was met tijdklok en magneetventiel slechts 8 uur aangesloten. Meters staan op nul. Watskeburt?
 
Mogelijk een lekkage, zit de fles goed vast en zit er een ring in?
 
Ik laat hem vandaag opnieuw vullen. Zou een lekkage vreemd vinden omdat ik hem volgens de handleiding heb aangesloten. Wordt vervolgd.
 
Lijkt mij ook een lekkage. Zitten de slangen overal goed vast en heb je de drukregelaar goed aangedraaid?
 
Alle aansluitpunten even met wat zeepschuim testen.
 
Thx. Ga morgen mijn gevulde fles halen en met sop in de weer voordat ik hem op de magneetventiel met tijdklok zet. Adviseren jullie om met 1 bpm te starten voor mijn 180 liter nieuw ingericht aquarium?
 
Thx. Ga morgen mijn gevulde fles halen en met sop in de weer voordat ik hem op de magneetventiel met tijdklok zet. Adviseren jullie om met 1 bpm te starten voor mijn 180 liter nieuw ingericht aquarium?

1 bel per minuut is wel erg weinig. Ik zou beginnen met 1 bel per seconde en dan kun je het altijd nog opvoeren als dat nodig is.
 
Terug
Bovenaan