Wat is er nieuw

Lege slakkenhuizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freggel1980
  • Startdatum Startdatum
F

Freggel1980

Guest
Wie weet misschien waar ik op dit moment voordelig lege slakkenhuizen kan kopen?
Ik heb bij ons (tiel) bij de Action, Xenos, Wibra en Big bazar gekeken, maar zag nergens iets liggen.

Heeft iemand misschien tips? Ik zag dat je ze bij http://www.boerenslak.nl/ kunt kopen, maar schrik lichtelijk van de verzendkosten.

Ik heb mijn slakkenhuizen (leeg) bij de Makro gekocht. Misschien kan je ze bij een delicatessenzaak kopen. Inclusief slakken kan je ze daar zeker kopen. Ik heb ze ook bij AH-XL zien liggen. Als je slakken lust is het mooi meegenomen

En anders zou je marktplaats eens kunnen proberen

Bij Boerenslak zijn ze echt goed verzorgd en worden ze netjes verstuurd. Maar ja de porto maakt het wel duur ja.

Ik heb laatst voor 24 stuks 3 euro betaald,
spijtig genoeg kopen ze niet meer in en mijn overschot heb ik allemaal verkocht op de Limbeurs 🙄
Nu ben ik zelf op zoek 😉

Pasje van de sligro regelen, hebben ze bakken met lege huisjes (of als je wilt, ook gevulde).

24 huisjes in toruwens niks, als je multi's/similis wilt houden doe er dan maar 100-150! Dan kunnen die verzendkosten misschien ook wel uit?

@ SaskiaZ: ik ga multi's houden. Ze komen in een 60 cm bakje, als ik er zoveel huisjes in doe, is dan niet het halve aquarium 1 slakkenhuis?

@ Aquavisie; Dank voor de tip! Vriend van mij werkt bij Macro, vraag aan hem of hij eens wilt kijken.

@ Doppeke: Dank voor je aanbod, denk alleen dat verzendkosten uit Belgi� best prijzig zijn.
Dank voor de site! hoe groot moeten de huisjes ongeveer zijn? Passen de visjes ook in Delphinula en Chirattai schelpen?

@ Luc: Das balen dat je nu ook zelf opzoek bent.

@ jessicapilon: Als ik ze nergens anders kan verkrijgen koop ik ze daar. Lees er wel goede recensies over.

@ All: Nee lust geen slak. Mijn moeder is er verzot op. Heb het dus een keer verplicht moeten eten, maar je doet me er absoluut geen plezier mee.

SaskiaZ zei:
Pasje van de sligro regelen, hebben ze bakken met lege huisjes (of als je wilt, ook gevulde).

24 huisjes in toruwens niks, als je multi's/similis wilt houden doe er dan maar 100-150! Dan kunnen die verzendkosten misschien ook wel uit?

Neen, natuurlijk niet, ze zaten verpakt met 24 stuks in een zak, heb toen een 20tal zakjes gekocht en de rest verkocht.

Freggel1980 zei:
@ SaskiaZ: ik ga multi's houden. Ze komen in een 60 cm bakje, als ik er zoveel huisjes in doe, is dan niet het halve aquarium 1 slakkenhuis?

Ja, maar dat hoort ook zo! eigenlijk hoor je multi's te houden in 3-dikke laag slakkenhuizen, zonder zand. Ze kennen geen zand waar ze vandaan komen, alleen slakkenhuis-kerkhof.

Nu doen de meesten wel een laagje zand, maar dat wordt dan wel verwijderd/opgehoopt door de multi's.

Tis een beetje lastig tellen, maar ik heb ik mijn bakje 7 slakkehuizen per 10x10cm liggen.
En dat zouden er nog wel meer mogen zijn vind ik...

Reken dus maar op het dubbele in jouw geval, voor het mooie (120 huisjes) of beter nog, meer.

Duidelijk!!

Zijn onderstaande schelpen ook geschikt voor mijn nieuwe vriendjes?

Delphinula Schelpen ongeveer 4 cm
Delphinulaschelpen_zpsc5a2672c.png

Chirattai Shelpen ongeveer 8 cm
Chirattai_zpsd0cc1c83.png

of een mix ervan?

de neothauma schelpen zijn de schelpen die normaal in hun omgeving voor komt. net niet degene die jij aanklikt 😉

Ik heb ze dus bij boerenslak gekocht en heb er op 5 volwassen Multi s zo n 65 inliggen en verder dun laagje zand. Ze zijn veel bezig om zand te verplaatsen en dat is wel een heel mooi gezicht hoor.

Google anders eens op decoratie slakken. ik zag daar meer die slakkenhuizen verkopen namelijk.

Inuz: Hahahahha, als ik die koop, kan ik zelf in de slakkenhuisjes gaan wonen :engel:

Edit: Even aangepast, slakkenhuizen waren behoorlijk duur in verhouding die ik had gevonden.

@ jessicapilon : Thanks, ga weer verder googlen. Soms zie ik even door de slakkenhuizen het bos niet meer waarop ik nog kan zoeken hahahhahahahah

Freggel1980 zei:
Inuz: Hahahahha, als ik die koop, kan ik zelf in de slakkenhuisjes gaan wonen :engel:

Is onderstaand iets?
Slakkenhuizen_zps5334a6ac.png

Prima, en dan minimaal 4-5 van die potten doen in een 60cm bakje.

Ga dan maar bij de macro kijken, of bij hanos oid. Bij de hanos kun je ook gewoon in als niet-lid maar dan moet je een dagkaart kopen, ik weet niet hoe duur dat is hoor.

Ik weet dat ze bij lidl ook wel eens de slakken kopen, wel gevuld. Maar dan ben je denk ik veel duurder uit ook weer.

ik heb via terraglas 100 slakkenhuizen besteld, nou ik vraag me af waar ze gebleven zijn. De bodem ligt net aan bedekt 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan