Leggen Corydorassen minder vaak eitjes wanneer ze ouder worden?


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Zou het kunnen dat Corydorassen minder vaak of zelfs helemaal geen eieren meer leggen wanneer ze wat ouder zijn? (5 jaar plus bijvoorbeeld? )

Mijn Corydorassen legden vroeger geregeld eitjes echter heb ik nu al een hele lange tijd geen eitjes meer gespot, zou dit kunnen komen omdat ze niet meer de jongste zijn of heeft dit er niet mee te maken?
 
Ik weet het niet in zijn algemeenheid.

Maar mijn Corydoras aeneus waren (in 2006) al erg oud toen ze een groot legsel hadden. Dus het kan wel als ze oud zijn. Ook mijn sterbais hebben best oud nog afgezet.
 
Iets kouder water verversen, net als regenbui.
Is voor hun het sein om eieren af te zetten.
 
Heeft mijn broer (Vladimir) ook last van. Vooral de black Venezuela's legden vroeger wel eitjes maar nu nooit meer. Ook niet met (tijdelijk) meer stroming en een koude waterwissel.
 
Bedankt voor de reacties.

Bertus zei:
Iets kouder water verversen, net als regenbui.
Is voor hun het sein om eieren af te zetten.

Ik ververs altijd met koud water, misschien is dit juist het probleem en worden ze er dus niet meer door 'geactiveerd'. Mijn Corydorassen doen volgens mij het grootste gedeelte van de dag niks, ze liggen gezellig met elkaar onder een stuk hout. Wanneer het voedertijd is worden ze pas actief, maar wanneer het op is gaan ze weer alleen onder het hout liggen.
 
In de wetenschap dat Corys in principe 15 - 25 jaar kunnen worden, zou ik niet verwachten dat ��n en ander na 5 jaar al terugloopt Ludger. Ik heb de vraag bij Corygoeroe Lee in Edinburgh neergelegd, maar nog geen antwoord gehad.

Ik heb laatst mijn grote Aeneus (Schultzei ????) tijdelijk verhuisd en toen had ik ineens een bak vol eieren, terwijl ik die nooit eerder heb gezien. Nu kan het komen omdat ik vermoed dat het alleen vrouwen zijn en er in die bak andersoortige Aeneusmannen zaten.

Van mijn Paleatus heb ik nog nooit eieren gezien (opgevreten ???), maar hoop daar binnenkort verandering in aan te brengen. Die zijn allemaal geadopteerd en daarmee wat ouder, dus je zou gelijk kunnen hebbe.

Groet,
Aad
 
Ik wist niet eens dat een Cory zo n leeftijd kan bereiken zeg. Nou de mijne zijn net 2 jaar en dan hebben ze nog wel even dus.

edit:
Als mensen ouder worden dan worden ze in de regel ook minder actief toch :juggle:.
 
jessicapilon zei:
Ik wist niet eens dat een Cory zo n leeftijd kan bereiken zeg. Nou de mijne zijn net 2 jaar en dan hebben ze nog wel even dus.

edit:
Als mensen ouder worden dan worden ze in de regel ook minder actief toch :juggle:.

Ja, ik zie eigenlijk nooit eitjes tegen de ramen van het bejaardentehuis hahaha!!!
 
Nou met al de bezuinigingen in de zorg wil je niet weten wat je tegenwoordig allemaal daar tegen de ramen aan kan vinden hoor :D ;).
 
AadMec zei:
In de wetenschap dat Corys in principe 15 - 25 jaar kunnen worden, zou ik niet verwachten dat ��n en ander na 5 jaar al terugloopt Ludger. Ik heb de vraag bij Corygoeroe Lee in Edinburgh neergelegd, maar nog geen antwoord gehad.

Ik heb laatst mijn grote Aeneus (Schultzei ????) tijdelijk verhuisd en toen had ik ineens een bak vol eieren, terwijl ik die nooit eerder heb gezien. Nu kan het komen omdat ik vermoed dat het alleen vrouwen zijn en er in die bak andersoortige Aeneusmannen zaten.

Van mijn Paleatus heb ik nog nooit eieren gezien (opgevreten ???), maar hoop daar binnenkort verandering in aan te brengen. Die zijn allemaal geadopteerd en daarmee wat ouder, dus je zou gelijk kunnen hebbe.

Groet,
Aad

Aad, heb je al reactie? Ik ben wel benieuwd hoe hij er over denkt. Leuk dat je dit hebt gevraagd.
 

Terug
Bovenaan