Legoloco’s Cube20


Bedankt, hoop er idd wat moois van te maken.

Inwateren is ook maar gelijk gestart,

C0EF653B-5A82-4489-8490-10CF104020B6.jpeg
5DE2D2EF-B19D-4F68-9437-845794249156.jpeg
 
Ok, misschien oogt het veel dan. Ben benieuwd hoe het er straks gaat uitzien. Waar heb je dit gekocht?
 
Ok, ik vraag het omdat ik las ergens dat ze bij de Hornbach momenteel ook kleine stukjes verkopen.
 
Vandaag maar eens tijd gemaakt om het hout dat inmiddels cmpl ingewaterd is af te schrobben en het bakje van vers water te voorzien.
Spinnehout geeft bij het inwateren een slijmerige substantie af die onschadelijk is maar tegelijk ook onwenselijk voor mij.

De volgende foto’s geven een beter beeld van de groote can het hout,

5BFC5244-D2DC-41BA-B7F2-C209509DD121.png


72E3F116-755B-4D46-ADA5-F46918EF6B66.png
1B648D94-DA3F-49C7-8907-BBE1E5513F4D.jpeg
5FEF133A-8C41-4562-BA1B-89C3378C6EF8.png
 
Achter de achterwand heb ik helaas een holle ruimte van 2-8 mm omdat de wand niet vlak was en de klem vd lamp ook ruimte nodig had.
Heb geprobeerd om dat met het inkitten vd wand waterloos te maken maar het loopt helaas toch vol....

Ivm stilstaand water hier ben ik er miet zo blij mee en nu zit ik te twijfelen, zal ik het zo laten of evt de ruimte met filterzand opvullen?
 
Ik zou die ruimte wel opvullen voor je dieren er achter in blijven steken...
 
Zou me er niet zo'n zorgen over maken. Evt kun je er ook een luchtsteentje achter plaatsen die je op een timer af en toe laat lopen
 
Ivm stilstaand water hier ben ik er miet zo blij mee en nu zit ik te twijfelen, zal ik het zo laten of evt de ruimte met filterzand opvullen?

Ik zou ook niet zo weten wat het beste is maar zou ook geen risico willen lopen en zou dit wel oplossen. Denk zelf dat ik de achterwand eruit zou hebben gedaan om geen problemen te krijgen later.
 
Zo vandaag weer eens wat tijd gevonden voor de Cube 20.

Stond al een tijdje buiten onder de overkapping, gevuld met het hout erin maar vandaag leeggemaakt en gelijk goed schoongemaakt ook.
Osmose loopt, eerste 10 liter zijn klaar en als de andere 10 klaar zijn gaan we hem vullen.

Voorlopige plaats wordt de dressoir, iig tot na kerst omdat op de geplande plaats de kerstboom moet staan....

E439FDA2-44D6-4C6F-82E9-AEEB86BB9573.jpeg


Binnenfilter loopt al een tijd mee in de Rio125 en gaat straks over.

Hout erin en dan maar een tijdje laten draaien.
Voorlopig komt er alleen pogestemon Helferri en een of 2 takjes Ambulia in.

Later meer info en foto’s.
 
Voordeel van alleen wonen /me koopt geen kerstboom meer.

Ach ik vind het wel gezellg en een Cube 20 laat je voor de helft leeg en dan isie draagbaar zeg maar.

Qua huis is het groot genoeg hoor, 440 kuub maar we hebben meerdere hobbies ;-)
 
Ach ik vind het wel gezellg en een Cube 20 laat je voor de helft leeg en dan isie draagbaar zeg maar.

Qua huis is het groot genoeg hoor, 440 kuub maar we hebben meerdere hobbies ;-)
Ik snap je hoor, was ook maar wat de draak met je aan het steken.
 
Ik zou er een kastje bijkopen Rob;)

Kastjes/plaats zijn niet het probleem, het is meer van wat moet wijken om het aquarium een plaats te geven.

De gekozen plek is helaas ook die waar 3-4 weken de kerstboom staat elk jaar dus daarom gaat de Cube nu even op de dressoir en dan in januari naar zijn orgineel uitgekozen plek waar hij dan blijft staan tot week 48-49 ;-)
 
Zo, de zondagmorgen goed besteed en de hardscape vd Cube gemaakt.

Had nog een mooie steen gevonden en het hout is dus al (5 maanden) ingewaterd en ook schimmelvrij.

Pomp draait en verwarming staat aan en 2 Anatome Helena’s zijn tot test konijnen gebombadeerd.
Alleen zijn de zuignapjes vd pomp niet meer goed, zelfs niet na een kokend water dip dus daa4 moet ik nog een oplossing voor verzinnen.

In het algemeen ben ik tevreden met het geheel en zal vd week als het geheel stabiel draait een paar stekjes uit de Rio erin zetten.

2EEBF860-EA83-47F4-80EA-FBA739E26D8B.jpeg


Nog was mist maar dat komt wel goed.

DCFA9428-20AC-4466-98A4-15E17EEB6E66.jpeg
9DCD1B75-82A2-4C63-812D-9C42443450A7.jpeg
 
Zo, de zondagmorgen goed besteed en de hardscape vd Cube gemaakt.

Had nog een mooie steen gevonden en het hout is dus al (5 maanden) ingewaterd en ook schimmelvrij.

Pomp draait en verwarming staat aan en 2 Anatome Helena’s zijn tot test konijnen gebombadeerd.
Alleen zijn de zuignapjes vd pomp niet meer goed, zelfs niet na een kokend water dip dus daa4 moet ik nog een oplossing voor verzinnen.

In het algemeen ben ik tevreden met het geheel en zal vd week als het geheel stabiel draait een paar stekjes uit de Rio erin zetten.

Bekijk bijlage 260609

Nog was mist maar dat komt wel goed.

Bekijk bijlage 260607 Bekijk bijlage 260608
Mooie stukjes hout! Dit wordt wel wat.
 
Veelbelovend!

Deze cube is inderdaad wel te verplaatsen twee keer per jaar.
 
Zo, water was op temperatuur en heb dus maar alvast wat plantjes erin gezet.
Ook voorlopig de pomp ff vast gezet met een zuignap.

Ervoor,

D0D4BA98-405E-4E96-B36C-2CC1BF6D9557.jpeg


Erna,

057C830B-95AB-4D43-90E1-CA0CECFBD957.jpeg
 

Terug
Bovenaan