Legoloco’s Rio 125


Vandaag maar eens groot onderhoud gedaan.
50% ww, plantjes gesnoeit en de ruiten gepoetst.

Helaas was er een slachtoffer te betreuren, de Laliaman heeft het onderspit gedolven in zijn strijd met de L144....
Ook zijn vaste vrouw is flink gehavend uit de strijd gekomen en heeft tijdelijk onderdak gekregen in de Cube20.

De strijd ging om de positie vh schuimnest en de verstopplek vd L144....

FB04D5B6-2878-4A2B-99FD-0FD9792A40ED.jpeg


Is weer lekker kaal, kan het weer groeien.
 
Jammer van je Laliaman.
Je bak staat er wel weer fris bij. Laat de plantjes maar weer lekker groeien.
 
Ziet er goed uit Rob, ook je Nano (en erg leuk om ook nog even de hond op de foto's te zien :)
Hoe heb je dat stuk hout bevestigd dat zo hoog in de bak hangt? Opgehangen aan de trekbalk/steunbalk?
 
Ziet er goed uit Rob, ook je Nano (en erg leuk om ook nog even de hond op de foto's te zien :)
Hoe heb je dat stuk hout bevestigd dat zo hoog in de bak hangt? Opgehangen aan de trekbalk/steunbalk?

Hond hoort er ook bij he ;-)

Stuk hout hangt dmv een trekbandje aan een spijkerhaak die in de achterwand is gestoken net als de Anubia en de Pelia rechts.

DDBB8628-549D-46F0-A4D1-6F649E6C42BE.jpeg


Leuk detail is dat in de pelia van alles blijft hangen en daar groeien gaat.
 
Hond hoort er ook bij he ;-)

Stuk hout hangt dmv een trekbandje aan een spijkerhaak die in de achterwand is gestoken net als de Anubia en de Pelia rechts.

Bekijk bijlage 250338

Leuk detail is dat in de pelia van alles blijft hangen en daar groeien gaat.
Bedankt, denk dat ik ook maar zoiets ga doen, als ik een spijker in mijn achterwand krijg. Ik heb de jouwe gehad en die is veel zachter dan de achterwand die ik nu heb. Zal eens proberen. Ik zoek al tijden naar een stuk hout dat ik aan de trekbalk kan hangen, maar het mag niet gecentreerd hangen als je snapt wat ik bedoel. Zo'n stuk hout is lastig te vinden.
Ik mis nog wel wat hoogte in de planten en dit is een prima oplossing. Bedankt voor de tip!
 
Zo laatste post was 5 maanden geleden.

Intussen veel gebeurd, hete zomer en weinig tijd waren de oorzaak dat het aquarium een beetje verwaarloosd werd en een algen explosie was het gevolg.
Zelfs voor de eerste keer in mijn aquariumcariere blauwe alg gehad....

Een week of 4 geleden maar een rigoreus onderhoud gedaan en alle planten op de lotus na eruitgehaald.
80% waterwissel gedaan in combo met bodem heveling.
Van de plantjes heb ik 5 topjes vd Ambulia behouden en bijna alle Pogestomon.
Deze heel goed schoon gemaakt, gespoeld en in een kom gedaan.

De volgende dag was het aquarium weer bezonken en met nog eens 25% waterwissel de bodem afgeheveld.

Volgende stap was een stuk hout herplaatsen en een grote groep Pogestomon planten, lekker ver uit elkaar.
In 2 hoeken de Ambulia geplaatst en de lotus is op zijn eigen plaats blijven staan, dwz wat er na snoeien van over was.
Ook de Anubia is weer mooi na een behandeling met easy Carbo.

Het uiteindelijke resultaat is een vrij kaal en saaie/sobere inrichting en iig 0 uitval van de levende have.

Blauwe alg is op een plaatsje teruggekomen en weer netjes afgeheveld, dat is alweer 2 weken geleden.

52CD2818-0EC1-46BF-906B-3F08CB081C0B.jpeg



184B5CF4-0FE4-471D-8ED6-7036CF69C5DC.jpeg
BBC8032C-D9C1-41CE-A450-5EF077E71D4F.jpeg
D54E0A66-EBF4-4082-A3D8-D0913AF8552C.jpeg


Heb nu een overschot aan anatome Helena’s, ik tel er makkelijk 75 en ook de blauwe garnalen hebben zich weer vermenigvuldigd.

Plan, nog geen idee maar het moet een makkelijkere bak worden qua planten en inrichting.

Wordt vervolgd.
 
Zier er weer fris uit in elk geval Rob en je kan nu eens rustig kijken welke planten je er bij zou willen hebben.
 
Even een korte update,

Vandaag iig water gewisseld, 5 liter in de cube gedaan en de rest daar aangevuld met osmose.

Wat stekjes vd Rio naar de Cube.

93AAFCF6-DB6F-46D9-A7C1-12D6FE8602A8.jpeg


2DA33E3C-2BD9-46A9-B496-17F015659368.jpeg
33F7AEE5-E4F4-49B8-B1A5-10F4276BBD75.jpeg
 
Dat ziet er fris uit :thumbs:
Zijn dat puntslakken? Die van mij zijn ontzettend klein, wel met velen.
 
Het aquarium staat er deftig bij! Wat ik me zo afvraag: de groene stengelplant met de 'kransen', die heeft zulke brede kransen! Bij mij zijn ze maar twee tot drie centimeter breed maar bij jou zijn ze giga en heel compact. Hoe zou dat kunnen komen?
 
Het aquarium staat er deftig bij! Wat ik me zo afvraag: de groene stengelplant met de 'kransen', die heeft zulke brede kransen! Bij mij zijn ze maar twee tot drie centimeter breed maar bij jou zijn ze giga en heel compact. Hoe zou dat kunnen komen?

Is een kwestie van licht, in mijn Cube20 blijven ze ook kleiner in omtrek.
 
Wegens te weinig tijd gaat de Juwel125 binnenkort leeg maar niet weg.

Als er iemand is die Pogestomon Helferi, Ambulia, groene en rode Lotus kan gebruiken hoor ik dat graag.

Ook de L144 en de 9 pristella’s zoeken een nieuw huisje.

Zal vanavond even een topic hiervoor aanmaken.
 
Inmiddels is deze bak weg en staat momenteel bij de buurvrouw 3 deuren verderop.

Zelf ben ik bezig om een scaperstank van Dennerle op te starten, zie hieronder voor de link.
 

Terug
Bovenaan