Wat is er nieuw

Lek bij slangaansluiting Eheim potfilter

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
3,027
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Hallo allen,

Ik heb laatst een Eheim 2213 overgenomen en hem snel getest, en hij drupt wat bij de inlaat en uitlaat, zie oranje omcirkeld in de foto. Ik ben er 99% zeker van dat dit langs de slang lekt, hoe zou ik dit op kunnen lossen? Ik dacht misschien siliconen slangen die beter afsluiten, of misschien van die kunststof klemmen. Zullen die klemmetjes werken denken jullie?

1721982065853.png
1721982162942.png
 
Ik zou van beide slangen die op de in en uitvoer zitten enkele centimeters afsnijden en ze vervolgens weer op zijn plek drukken en weer aandraaien.

Zou geen klemmetje's gebruiken
 
Ik zou ook een stuk afknippen want dat hoort waterdicht te zijn. Is die wartel niet beschadigd bij het schroefdraad?
 
Bedankt voor de tips, dat gaan we dan eens proberen! Dat van de wartel zal ik ook eens bekijken John, thanks voor de tip!
 
Wat John zegt, misschien uiteinde van de slang wat verhard dan een stukje recht afsnijden dan is het weer flexibel en sluit het miss. weer af.
Of als de slang helemaal verhard is een nieuwe slang.
 
@Lex Het was best een oude slang die ik al vaker gebruikt heb dus dat zou best eens kunnen!
 
En kijk ook meteen of je dubbelkranen (of hoe heten die dingen ook weer) er tussen zet. Dat is handiger met schoon maken, dan kun je de slangen dicht zetten.
 
En kijk ook meteen of je dubbelkranen (of hoe heten die dingen ook weer) er tussen zet. Dat is handiger met schoon maken, dan kun je de slangen dicht zetten.
Deze bedoel je zeker:
658x1200.jpg
 
ja die!
 
Bij dubbele kranen hoor ik er toch 2 aan elkaar gekoppeld te zien, of bedoelen we die niet.
 
Klopt, je moet er 2 van hebben, dus 4 in totaal.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan