Wat is er nieuw

Lelijke "wrat" op mooie kempvis

ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Leeftijd
74
De fotos zeggen voldoende. Iemand wou er van af en bracht hem bij mij gezien hij wist dat ik een derde aquarium had waar niets meer inzat.
Wat kan ik aan het wratje doen? Voor de rest gedraagt hij zich volkomen normaal.
20211230_141856.jpg
20211230_141857.jpg

Niemand?

Heb deze post niet gezien, zie ik nu. Ik zie dat @michelle1 al een link gezet heeft naar het topic wat ik ben gestart vanwege een (soortgelijk) bultje bij mijn maanvis.
Als het bij je vis ook gaat om lymphocysthis, is daar weinig aan te doen, in de zin dat het een virale infectie is die dit soort wratachtige gezwellen veroorzaakt. Ik heb begrepen dat dit toe kan slaan bij vissen die in minder goede omstandigheden gezeten hebben, en dat de vis op kan knappen door deze leefomstandigheden te verbeteren. Goede waterkwaliteit, goed eten, en een afwezigheid van stress. Als de gezwellen te groot worden kan het de vis gaan hinderen bij eten en zwemmen en ademen, en dan kan het er mogelijk op uit draaien dat daarop ingegrepen moet worden.
Een andere mogelijkheid is een tumor, en ook dan is er eigenlijk weinig aan te doen anders dan gewoon goed voor de vis te zorgen en er zorg voor dragen dat de vis niet onnodig lijdt.

Beterschap aan de vis! Ik hoop dat het gezwel minder zal worden!

Beetje late reactie door omstandigheden. Thanks voor het meedenken. Zoals ik het nu zie verminderd de wrat niet maar ze vergroot ook niet verder gedraagt hij zich normaal. Ik vind wel dat hij niet zoveel eet. Alhoewel hij steeds alert reageert als hij ons ziet of als hij eten krijgt . hij krijgt bloedwormpjes en speciaal kempvis korreltjes voer en ook zei het miniem gewoon vlokvoer

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan