Wat is er nieuw

Lescus met discus !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lescus
  • Startdatum Startdatum
L

Lescus

Guest
Hallo allemaal !

Ik ben nu weer ruim een half jaar terug in de hobby na een lange pauze.
Ik heb voorheen een vision 260 gehad met meerdere discussen. Toen heb ik de hobby abrupt beeindigd vanwege een verandering in woonsituatie.
Sinds augustus vorig jaar heb ik weer een rio 180 staan met toen nog jonge discussen gekocht in Papendrecht bij Nhamunda.

Elke keer bleef het jeuken en toch maar de knoop doorgehakt.
Nu is het natuurlijk allemaal weer uit de hand gelopen zoals het hoort 🙂.

Nu ben ik haast op het moment gekomen dat de bak groter moet gaan worden voor het belang van de visjes. Ze hebben alweer genoeg meegemaakt en heb er zelfs 3 verloren in het proces.

Ik zit wat dat betreft ook nog met meerdere vragen maar ik begin hierbij met een weder-welkomen.

Ik zal even kijken of een foto'tje uploaden mij zo 1-2-3 lukt.

Groetjes Alex 🙂

Welkom en misschien is het leuk om in de sectie fotoalbum een album aan te maken als naslagwerk.

Welkom Lescus,veel succes met discusvissen houden,,maar sorry ( je bent er mee bezig) de rio 180 is te klein.Ik ken Nhamunda persoonlijk,de eigenaar en die kan jou van veel info voorzien.

Welkom Alex.

Welkom Lescus,veel succes met discusvissen houden,,maar sorry ( je bent er mee bezig) de rio 180 is te klein.Ik ken Nhamunda persoonlijk,de eigenaar en die kan jou van veel info voorzien.

Ed heeft me inderdaad al in heel veel informatie voorzien en nu nog steeds als ik hem bericht.
Ga er ook regelmatig op de koffie gewoon om te genieten. Door de corona iets minder vanzelfsprekend.

Ik moet inderdaad een grotere bak want ik ondervind alleen maar ellende met deze kleine bak.
Kan me namelijk niet herinneren dat ik met die vision 260 zoveel gezeur had. En daar zaten 2 koppels en 4 kleinere exemplaren in + bijvisjes / garnalen en een hoop ornamentjes.
Iemand die minimaal een rio / vision 260+ te koop heeft voor een zacht prijsje?

Ik heb afgelopen weekend al de "zooi" eruit gehaald.
Planten eruit die alleen maar doodbloeiden, het grove grind eruit en vervangen voor echt heel fijn zand.
Ornamenten eruit, garnalen ( blauwe XL handwaaiers en normale handwaaiers ) eruit.

Ben nu semi bare bottom. Zand + 4 stukken recht opstaand hout en meer niet.

Ik weet ook nog niet zogoed mijn weg hier op dit forum, maar ik zie overal hulp-topics dus moet wel goed komen.
Ik wacht nog even tot mijn lichten aangaan van het aquarium en dan ga ik een klein foto album maken 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan