Wat is er nieuw

Leuk drijfplantje gezocht

Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Leeftijd
24
Beste mede-aquarianen,

Ik ben op zoek naar een leuk drijfplantje, dat ik kan gebruiken in mijn bak waar niet al te veel werk aan is en dat zeer mooi oogt.
Maar ik weet niet zo goed welk plantje ik moet kiezen, kunnen jullie me daar mee helpen?

Alvast bedankt!

Ik heb ook het Drijfbamboe maar dat heeft wel graag normaal tot iets meer licht. dat is de Hygoryza Aristata dacht ik.Verder vindt ik de Salvinia Natans ook vrij makkelijk.

Ik heb zelf Limnobium Laevigatum in mijn bakken. Vermeerderen snel en zijn niet moeilijk goed te houden. Vormen lange wortels waar de vissen graag tussen zitten en zijn nog mooi ook😉.

Ik heb zelf Limnobium Laevigatum in mijn bakken. Vermeerderen snel en zijn niet moeilijk goed te houden. Vormen lange wortels waar de vissen graag tussen zitten en zijn nog mooi ook😉.
Die ziet er ook zeer mooi uit. Die lange wortels vind ik ook zeer mooi, en geeft een zeer mooi effect, dat zie ik hier ook in de fotoalbums:foto:.

Ik heb ook die limnobium Laevigatum en ook de phyllanthus fluitans. Die laatste heeft niet van die lange wortels als de eerste.
En dan heb ik ook nog de brazilliaanse klimop als drijfplant.

De limnobium Laevigatum spreekt me erg aan. Ik ga kijken als ik hem bij de LFS kan bestellen, als dat niet kan moet ik even naar een andere oplossing zoeken.

Ik heb een heel aantal drijfplanten gehad. Bij weinig licht doet bij mij de Limnobium het het beste. Bij veel licht de Salvinia. Is dus ook een beetje een kwestie van proberen wat aanslaat.
Als je drijfplanten zoekt, kun je ook eens gaan kijken bij een tuincentrum met vijverafdeling. Bij ons worden daar geregeld drijfplanten aangeboden.

Tja, nu stel ik me ook de vraag, heb ik veel of weinig licht? Gewoon de standaard verlichting van Juwel zonder reflectoren.

Niet te druk om het licht maken. Er zijn meer factoren. Uitproberen wat werkt is ook hier het devies. Begin gewoon met degene die je het leukst vindt en kunt krijgen.

Zelf vindt ik de limnobium laevigatum het mooiste. Ga zien als ik deze kan bestellen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan