Wat is er nieuw

Leuk, grappig plantje, maar voor mij onbekend.. wie weet het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmbillie
  • Startdatum Startdatum
E

Emmbillie

Guest
Ik heb sinds een tijdje een grappig mosje/plantje in mijn aquarium, het is niks als wat ik er zelf heb ingezet.
Het is gewoon spontaan begonnen met groeien. En dat vind ik alleen maar leuk.
Het groeit alleen in de hoek linksbovenin boven het water en begint nu op meerdere plekken aan het oppervlak te groeien.
Wie weet wat dit voor plantje is?

VQvAjUjuGVpTHAzWxm9iHA4U5KYnMQ42.jpeg

VQvAjUjuGVpTHAzWxm9iHA4U5KYnMQ42.jpeg

Heb ik ook gehad in de Vision 260. Lekker vochtige en warme omstandigheden. In onze Lage landen zwerven er genoeg sporen rond van mos. Als je een vochtige kelder hebt kweek je net het zelfde! Zeer leuk en plezant! Het levend voer krijg je er gratis bij! (Was altijd een broeihaard van een soort fruitvliegjes....)

Ik heb er inderdaad ook een paar kleine beestjes bij lopen, misschien een halve mm groot en grijzig van kleur. Zaten die ook bij jou in het aquarium?
Hopen dat de betta dames daar nog een lekker maaltje uit kunnen halen 🙂
Maar wat grappig dat het dan zo spontaan kan ontstaan, ik heb een tijd terug wel een hoop takken uit het bos meegenomen voor een creatief project, dus ik vermoed dat het dan nog wel eens daar door kan komen.
Ik ga het mosje gewoon lekker laten groeien, want ik heb toch in de planning staan dat ik een garden in a bottle wil gaan maken, en wat is nou leuker dan mos gebruiken dat je zelf hebt zien groeien!

Ja de beestjes had ik er bij 😉 is leuk! Ik had hele plukken hangen af en toe wat verwijderen want ze verschroeien door de TL lampen en lossen dan na verloop van tijd.

Dat zou wel heel leuk zijn, van die hangende plukken.
Ik vind dat het ook aardig snel groeit! Van ongeveer 4 mm is het nu in 5 dagen tijd toch wel een paar mm gegroeid. Alleen jammer dat het niet te zien is als je van de voorkant van het aquarium kijkt, het is een erg mooi mosje!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan