Levend voer


Giebeltje

Well-known member
Lid geworden
30 juni 2019
Berichten
2,823
Locatie
Hakketakkebos
Ik voer vaak levend voer, omdat het mijn vissen actief en levendig houdt. Iedere zondag staat er Artemia op het menu, en tegenwoordig voer ik op woensdag watervlooien. Mijn sluiers vinden dit echt een feest, en ze zijn een hele poos bezig met de jacht op het kleine grut. Maar ook mijn Rineloricaria L010 blijkt watervlooien echt fantastisch te vinden. Ik trof haar gisteren aan, terwijl ze katachtige sprongen maakte en zich op iedere watervlo die langs kwam stortte. Ik wist al dat het echte carnivoren zijn, en Brownie zit vaak tussen de planten naar kleine beestjes te zoeken.

 
Leuk om te zien :) En watervlooien hebben vaak nog een bijkomend voordeel: kraakhelder water. Die verwerken in no-time allerlei zwevende toestandjes in je water.
 
Dat is inderdaad de bijkomende reden dat ik iedere week watervlooien voer. Zeker met die grote vervuilers in mijn bak.
 
Ik heb het geluk dat ik de watervlooien hier nog in de sloot kan vangen en zonder andere ongewenste gasten erbij. Maar goed dat is s winters natuurlijk niet aan de orde want dan zit er niets.
 
Volgens de LFS hier op de hoek verkopen zij ze het hele jaar, behalve bij strenge vorst. Dus da's weer mazzel.
 
Ja die zullen denk ik ergens worden gekweekt. In de sloot hier zit nog maar bar weinig momenteel.
 

Terug
Bovenaan