Wat is er nieuw

Levend voer ?!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Ik heb omdat het het proberen waard was een keer levend voer in huis gehaald voor mijn visjes. Ik heb tubifex (borstelwormpjes)gekocht.

Toen ik vanochtend wat tubifex in mijn bak gedaan heb. Bleef het eventjes op de bodem liggen. Toen een vis ervan aan het eten was , kropen er een paar in mijn bodem. Plant tubifex zich voor of niet. Voordat ik straks met heel veel wormpjes zit :S

Ja,dat gaat gewoon door. zie je ze dansen boven de bodem,,, wiegelen.
Worden wel opgegeten.

Ik weet niet of het zich voortplant maar echt goed is het niet als deze in je bodem kruipen vermoed ik. Daar kan het doodgaan en liggen rotten wat weer andere nare gevolgen kan hebben.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik geen tubifex geef. Ik geef over het algemeen vrij weinig levend voer en als ik al eens iets geef dan is het artemia en dan steeds kleine hoeveelheden. Zo komt het niet snel op de bodem omdat ik al weinig geef en de vissen er gek of zijn is het al op voordat het een paar centimeter in het water heeft kunnen zakken 😛

Ik geef wel veel diepvries voer. Is net zo goed als levend voer het bijkomende voordeel is dat het dood is dus niet meer kruipt of iets 😛

Ik persoonlijk ben niet zo kapot van tubifex. Tubifex komt voor in sterk verontreinigd water en zou dus ziektes met zich mee kunnen brengen. Lees dit maar eens : http://www.waterwereld.nu/tubifex.php

Ik geef de voorkeur aan ander voer. Met diepvriesvoer dat je in ontzetten veel variaties kan kopen, en bovendien gemakkelijker te bewaren is , ben je beter uit

Zo is dat.
UIt blister is makkelijker.
En bijna even duur.

Dank jullie wel , dan stop ik met levend voer gegeven ik heb niet echt zin in drijvende visjes. Dan ga ik denk ik over naar diepvriesvoer. Daar heb je ook veel varianties in qua soort volgens mij. Moet je ook nog letten op het soort vis dat je in je bak heb zitten.

Rode mug,tubifex, waterluis.
Tropisch kwartet , zitten verschillende in.

Sharon_xx zei:
Moet je ook nog letten op het soort vis dat je in je bak heb zitten.
Jazeker moet je daar goed op letten.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:

Waar moet je dan precies op letten ??

Welke vissen heb je?

webhond zei:
Sharon_xx zei:
Mascha&Ivo zei:

Waar moet je dan precies op letten ??

of alle vissen die je gaat houden ook daadwerkelijk mogen hebben wat er in zit.

Ook dat maar ook of de vissen het kwa formaat wel naar binnen krijgen. Kleine visjes Mysis geven lijkt me niet echt een optie daar stikken ze in en krijgen ze niet opgegeten. Dus ook dat is iets om naar te kijken 🙂

Dwerggounamie , tetra's , algeneter.

Met tetra's en dwerggoerami's kun je wat kleiner voer geven zoals cyclops, daphnia, artemia, zwarte/rode/witte mug. Krill of mysis bijvoorbeeld zullen ze niet kunnen eten. Je 'algeneter' zal wel meesnoepen van wat op de bodem valt. Verder zorg ik zelf altijd dat alle vissen ook af en toe wat groenvoer/spirulina binnen krijgen. Levende artemia krijgen mijn vissen wekelijks. Diepvries zal misschien net zo goed zijn, maar het is zo leuk om ze dat levende spul te zien vangen!

Je kan ook eens proberen een stukje komkommer voor je algeneter er in te leggen.

Ja klopt komkommer leg ik dagelijks in mijn bak vind ie heerlijk. Eten ze ook tomaat ? Of mag dat niet.

Ik ben toch wel bang voor ziektes die levend voer bij zich dragen. Ik zit niet te wachten op dode vissen. Risico loop je altijd wel want elke vis zou zziekte bij zich kunnen hebben. Maar ik voorkom het liever als het te voorkomen valt.

Broccoli en courgette lusten ze ook wel 🙂 Artemia is volgens mij wel 'schoon'. Dat is ook de reden dat ik alleen dat levend geef.

Oke , ik ga eens kijken of dat wat word. Ik stop in iedergeval wel met tubifex.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan