Wat is er nieuw

Levend voer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cooner
  • Startdatum Startdatum
C

Cooner

Guest
Beste allen,

Ik wil graag van jullie wat informatie hebben voor het voeren van levend voedsel.

Ik ben gister even met de schepnet door een meertje geweest en heb hierbij een schep aan water-vlooien gevonden, Mooi voer voor mijn tetra'tjes, en mijn lichtoogjes? Of hebben jullie hier een mening over? Graag hoor ik die 😀

Ook ben ik langs een groter meer geweest om te scheppen naar muggenlarven, maar kon deze helaas niet vinden. Nou vondt ik wel Mysis garnaaltjes (gister even gegoogled). Is dit type beestje goed om te voeren, iemand ervaringen mee ?

Ik hoor het wel :petjeaf:

Je moet bij dit soort voer wel oppassen dat je niet van alles mee krijgt in je bak. In de natuur vang je natuurlijk niet alleen de watervlooien maar ook tal van andere beestjes.
Ik kweek zelf dus artemia en voer vaak diepvries.

Let wel op,dat er verder niets bijzit.aan ongedierte.
Oa. karperluis,klein rond,en sjeest door het water.

En waar schep jij Mysis?
Is zoutwater-brakwater garnaal.
Mysis of aasgarnalen

Mysis of aasgarnaal als levend voor voor vissen en terrariumdieren maar ook als
nuttige bewoners van het brakwater aquarium.
www.waterwereld.nu/mysis.php

Bedankt voor de snelle reacties!

Is het verschil met het blote oog te zien tussen een karperluis en een watervlooi? behalve dat deze supersnel zijn?

De kleine garnaaltjes haal ik bij mij uit de buurt, even met de snorfiets langs het dijkje en hoppa! Om precies te zijn kan je even googlen: Noorderham Krommenie

Morgen ga ik kijken of ik ergens artemia eitjes kan kopen, gelijk een leuk expirement erbij :thumbs:

Zijn ook leuk,hoor Mysis .Als brakwater aquarium .

Een waterluis hipt ,is anders dan de karperluis, die zwemt.

Ik heb vroeger veel zelfgevangen levend voer gevoerd, voor zover ik weet heb ik er nooit problemen mee gehad. Ik heb wel altijd alle verkeerde beestjes ertussenuit gevist (torretjes, kevertjes, bloedzuigers, waterschorpioenen, mijten, spinnen, diverse larven enzo).

Voor zowelde verkeerde beestjes als eventuele parasieten kun je het wellicht beter invriezen. Beetjeplat in een diepvrieszakje, breek je er zo stukjes vanaf om te voeren.

regenwormen kweken

en die voer je

veilig voedsel, en goed

Regenwormen aan tetra's,lijkt mij wat aan de grote kant?

regenwormen kweken zei ik
en het jongbroed zijn ongeveer1 cm lang en erg dun

bij mijn maanvisbak vreten de kardinaal ze zonder problemen

Die kun je ook gewoon uit de grond halen, moet je ze even een tijdje in een bakje met water laten staan zodat ze geen modder meer in zich hebben.

Ik heb even een potje artemia eitjes en artemia zout gehaald (met plankton erin) is mij verteld... :juggle:

Ik heb de eitjes in een kom gedaan met een luchtpompje, en 24/30 uur later zijn de eitjes uitgekomen 😀, de beestjes zijn wel erg klein! Nu wil ik deze laten groeien, dus zorgen dat deze niet dood gaan. Iemand tips en truucs om deze beestjes in leven te houden??

Met vriendelijke groet,

Nick

Algen,daar eten en groeien ze van.

Top! dankje voor je reactie, Wat voor algen? ik heb in mijn Aquarium flink wat draad algen, is ��n klein plukje voldoende?

Hmmm,waarschijnlijk die weer niet. Laat de beestjes in een potje wat zonlicht vangt lekker groot worden.

Ik heb bij de vijverboer een zak watervlooien gekocht en die in een oud aquarium gedaan met een paar emmers water uit de regenton en een scheut melk. Bruissteentje er bij en inmiddels zit de bak vol algen en kweken de vlooien als een grote. Voordeel hiervan is dat ik verder geen rare beesten tussen mijn daphnia krijg, omdat er een deksel op de bak zit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan