Levendbarenden en andere vissen buiten: 2015


Ok�, duidelijk :D
 
De maculatus is ook geen Rasbora meer maar een Boraras. ;)
 
hahaha sorry :)
ik ben ook wel benieuwd naar honinggoerami's en ringbandsnoekjes, kan een van die?
 
Zeker niet ;)
 
hahahaha dan blijven al mn visjes deze zomer lekker binnen :D
 
We zijn er nog steeds, lang geleden dat ik hier geweest ben, sinds ik gestopt ben met aquaria.
Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan, heb nog steeds chinese danio, s buiten in de vijver.

Daar wil ik nog notropis of zoals ze nu heten cyprinella lutrensis bij zetten.
Rondstaarten heb ik helaas niet meer dus gaan we ook weer zoeken.

Zoals ejay zegt gaat het prima op 70 cm
 
eehm, ik heb nu een 70cm kuip in de tuin ingegraven. vijver planten, drijfplanten en zuurstof planten er in. Nu sowieso nog een tijd laten staan en wachten tot het warmer wordt maar wat zou dan een leuk visje zijn wat ik buiten kan houden? desnoods een koppel/harem soortje of een groepje kleine visjes :D
 
Keuze is reuze.
Daniosoorten,verschillende barbelen
Aantal chicliden, lees de topic van eerdere jaren eens door
 
In die vijver zou ik een leuk schooltje Chinese daniootjes zetten ;)
Afhankelijk van de temperatuur zou ik ze in de herfst naar binnen halen omdat ik er vanuit ga dat ie geen 80cn diep is
 
Chinese danio's zijn idd wel leuk :)
80cm diep is hij zeker niet dus gaan ze in de herfst weer naar binnen ;)
 
erg leuke vis die het buiten super doet, Phalloceros caudimaculatus
je ziet ze weinig in een kuip, in een vijvertje zie je de mannen wel regelmatig zwemmen vrouwen zijn erg schuw.
 
Vorige zomer heb ik mijn vietnamese danio�s buiten gezet. In november pas naar binnen en nu enkele weken geleden leek het wel alsof ze wachtten om buiten weer af te zetten. Ondertussen zwemmen er alweer een hele hoop kleintjes die ik bijna dagelijks zie groeien. Heb geen idee hoeveel het er zijn , in elk geval z���r veel. Ondertussen staat er een nieuwe bak te rijpen: 120/90/ 50 diep. Voorlopig nog geen idee wat ik er zou inzetten. Ik vroeg me af of een echte kleine vijvervis zoals de goudelrits te combineren is met een aquarium soort?
 
Zou ik niet doe zijn vrij drukke vissen die elritsen, mooi buiten zijn prachtbarbelen maar die moet je wel een plek geven swinters binnen.

Vietnameesjes zijn wel erg mooi.
 
Hk heb nu ongeveer een maand chinese danio's en buiten in de vijver. Er zwemmen ook wat komeetstaarten. Dit gaat tot nu toe nog goed. Heb niet het idee dat de danio's opgegeten worden.
 
In mijn vijver zitten sinds begin mei Notropis chrosomus, Chinese danio's en Macropodus ocellatus. Het is de bedoeling dat ze de winter buiten gaan doorbrengen. Misschien dat ik de Macropodus er wel uithaal tot ik nakweek heb.
 
iemand nog wilde plannen uitgevoerd verder?
 
MauriceB zei:
Daar wil ik nog notropis of zoals ze nu heten cyprinella lutrensis bij zetten.
Rondstaarten heb ik helaas niet meer dus gaan we ook weer zoeken.

Zoals ejay zegt gaat het prima op 70 cm

Die lutrensis is ook echt aan te raden, zijn best wel tam en super nieuwsgierig. als de zon op de vijver staat en het water iets warmer is dan krijgen ze mooie rode gloed en rode kop. super mooie en leuke vis.

rondstaart paradijsvis heb ik via mail nog naar gevraagd bij W&R Aquazoo in Zwolle, deze kweken veel vissen en hebben groot netwerk. helaas konden ze niet aan deze vis komen. De gewone wel meerdere keren gezien bij aquariumzaken, maar deze schijnt naar binnen te moeten in de winter.
 
@ Ejay: Ik heb mijn rondstaart paradijsvissen in Duitsland gehaald. De kweker waar ik ze gehaald heb, verzend ze ook. Indien je wil kan ik je in PB de gegevens geven.
 
Dat is me net wat te gek voor 2 roodstaart paradijsvissen.
Had die kweker toevallig ook de geelvinwinde (notropis lutipinnes) ??

Als ik volgend jaar notropissen chrosomussen nodig heb dan is het de moeite waard om te rijden.

dank voor de reactie
 
Zouden pareldanios in d zomer naar buiten kennen?
 

Terug
Bovenaan