Wat is er nieuw

Levermos

trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Leeftijd
48
Hallo allemaal .

Ik krijg van iemand van dit forum wat levermos toegestuurd waar ik uiteraard heel blij mee ben.

Nu vraag ik me af, moet je levermos net als javamos ook op hout binden met bijvoorbeeld visdraad, en gaat het zich vanzelf aan het hout vastbijten?

Beste kan je het vastbinden idd maar als het de echte levermos is dus Monosolenium tenerum hecht het zich niet vast.
Dat andere spul wat erop lijkt hecht zich wel volgens mij.

Okee als ik het binnen heb ga ik even knutselen

Ik heb het ook opgebonden met draad. Als je gaat snoeien zul je vaak losse stukjes krijgen die over de bodem gaan zwerven en als je die laat liggen dan groeit dat ook weer vrij snel.

Die van jouw link John gaat niet drijven, hier heb ik hem in verschillende bakken zitten en groeit als kool.

De variant die ik haar toestuur gaat iig niet drijven en hecht ook niet echt ergens aan.

Hmmm, dan gaat het levermos denk ik drijven Nicolien. Die ik heb blijft ook op de bodem liggen. Dan hebben wij dat varentje denk ik en geen Levermos.

Je moet alles wat losraakt idd vd bodem weghalen maar dat valt reuze mee

Ik laat het liggen en dan vinden de babygarnalen en babyvisjes weer voedsel en beschutting in

Ik vindt het minder netjes staan dus daarom haal ik het weg maar het hoeft inderdaad niet.

Dan gaat dit topic over Lomariopsis lineata.
Had zelf het idee dat dit spul zich wel hecht aan dingen maar zal wat anders zijn dan,heb wel verschillende losgeraakte plukjes die nu een mooi bosje zijn en op hun plek blijven iig.

Okee top, bedankt. Ik wacht het af en ga er mee aan de slag.

Het zijn beiden makkelijke planten Thea waar je behalve wat snoeien geen omkijken naar hebt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan