Libelle?


W

WillemvWv

Guest
DREnhHxSvscdge768BwmBeI1QpmMlqeR.jpeg


Dit beestje dreef aan het oppervlak aan een blaadje met een eitje eraan.
Het lijkt mij op een libelle, maar hoe die dan in mijn bak terecht moet komen, is bijna onmogelijk aangezien die dicht is.
 
Dat is een waterjuffer. Een larfje kan zijn meegekomen met levend voer of een eitje in een plant.
 
Zal dan met een plant moeten zijn geweest.
Alleen deze heb ik al een week of 7/8, en ik heb hem nooit eerder gezien, is dat niet vreemd?
 
In het larve stadium leven ze onder water en kunnen zich aardig goed verschuilen, je mist geen vissen en/of garnalen?
Waar er 1 zat kunnen er meer gezeten hebben...
 
Nee ik mis niks, maar kunnen ze de vissen steken of echt eten dan?
 
Ik heb die beestjes ook een tijdje in mijn bak gehad..

Je moet de komende tijd dagelijks goed op en rond je drijfplanten kijken of je er meer ziet, en dan eruit halen natuurlijk.
Het lijkt erop dat ze zich vrij snel 'metamorferen' van larve tot waterjuffer want ik zag de ene dag niets en de volgende dag zag ik een halfvolgroeide waterjuffer op een drijfplant. Wees er dan snel bij want als ze volgroeid zijn dan kunnen ze eitjes leggen, die eitjes zie je trouwens niet, die prikken ze in harde stengels van planten, dacht ik.. En aangezien je hier een volgroeide waterjuffer 'had' zou ik er voor de zekerheid van uitgaan dat er eitjes zijn gelegd.
Tip: Check ook je filterpomp.. bij mij zag ik nooit larven in mijn aquarium maar wel onder in de filterpot.

Ik keek wekelijks in de filterpot om ze eruit te halen en ook checkte ik meerdere malen per dag de drijfplanten.
Na dit een tijdje te hebben gedaan zag ik ze niet meer..
 
Ik heb de planten gisteren bij het verversen al goed nagekeken.
Filter zal ik vanavond nog eens doen! Bedankt voor de tip.

Het blijven rare beestjes!
 

Terug
Bovenaan