Wat is er nieuw

licht brommende pomp

• Onderwerp starter Onderwerp starter beginner124
  • Startdatum Startdatum
B

beginner124

Guest
Ik heb sinds gisteren een 2dehands vision 180 van anderhalf jaar oud.
Het is misschien muggeziften, maar ik heb het graag heel stil thuis 🙂

Is het normaal dat je de filterpomp lichtjes hoort brommen? Zo ja, zijn er betere oplossingen? Eventueel een buitenfilter, en zo ja, welke raden jullie voor zulk aquarium aan?

Alvast bedankt!

Het is helemaal niet muggenziften,hoor.

Ik zou het ook graag stil hebben in huis 😉

Zou het niet kunnen zijn dat je rollator verstopt zit,en dat het daarom zo een licht brommend geluid maakt.

Oordopjes kopen. is het weg.
Rollator???? In zijn bak?
Dat past toch niet?

Tja tis wel een oude bak, dus misschien loopt ie met een rollator 😛

Andere oorzaken kunnen ook nog:

- Er zit lucht in de filter

- Het kan zijn dat de filter niet genoeg toevoer krijgt van water

BettaFish96 zei:
Tja tis wel een oude bak, dus misschien loopt ie met een rollator 😛
😀

144982_0_82_rollator.jpg

Rotor bedoel je zeker?

🙂 zal straks eens kijken of ik deze eruit krijg.

beginner124 zei:
🙂 zal straks eens kijken of ik deze eruit krijg.

Oke. 😀 als het niet lukt , roep je Cedric er bij, :thumbs:

Heeft er toevallig iemand een jbl e901? Klopt het dat deze volledig stil zijn?
Heb even gekeken en dit is niet zo'n gek dure filter ...

ik zou zeggen "probeer de zoekfunktie eens", zijn er legio

Rotor proper maken heeft geen verbetering gebracht 🙁

Zoekfunctie heb ik uiteraard gedaan 🙂 meningen zijn precies wat uiteenlopend betreffende het geluid

ik heb een e1501, als de kast open is moet je heel heel stil zijn om hem te horen.
mits goed gevuld en goed ontlucht hoor je er niks van, zeker niet met de kast dicht.

+ 1.
Als er wat lucht in de rotor kamer dit, draait hij loos.

beginner124 zei:
Heeft er toevallig iemand een jbl e901? Klopt het dat deze volledig stil zijn?
Heb even gekeken en dit is niet zo'n gek dure filter ...

Heb 4 jbl 900, waarvan nog 3 in bedrijf en ��n e1201. Zijn inderdaad geruisloos en indien er lucht in zit word dit heel vlug afgevoerd. Even schuin houden is al voldoende. Is een prima filter, alleen opletten met het stapelen van mandjes daar heb ik nml. nogal wat last van (anders krijg je hem niet dicht) en het losschroeven van de rotor wat nogal stug gaat.

Ik heb deze 901 ook net en als je je oor er vlakbij houdt dan kun je het motortje horen draaien maar dat is heel weinig hoor. Hij is behoorlijk stil en in een kastje zul je hem niet horen. Hij staat hier naast de kast nog in de woonkamer en vanuit de stoel hoor je echt niks dus.
Bevalt verder prima deze filter.

beginner124 zei:
Ik heb sinds gisteren een 2dehands vision 180 van anderhalf jaar oud.
Het is misschien muggeziften, maar ik heb het graag heel stil thuis 🙂

Is het normaal dat je de filterpomp lichtjes hoort brommen? Zo ja, zijn er betere oplossingen? Eventueel een buitenfilter, en zo ja, welke raden jullie voor zulk aquarium aan?

Alvast bedankt!

Ik gebruik naast een externe filter nog steeds de binnenfilter van de vision, voornamelijk om zweefvuil op te vangen. Zo een pompje kan je afzonderlijk kopen, en is misschien aan vervanging toe.
Maar als het systeem hetzelfde is van de 450 past de pomp op een buisvorm bovenaan de binnenfilter. Als er speling zit tussen de pomp en buis krijg je trilling en een bromgeluid. Had sedert enkele maanden er af en toe ook last van en ik vermoed dat er vroeger een rubber zat op de buis bovenaan. Deze is bij mij verdwenen, eens over het hoofd gezien zeker. Juist deze morgen iets rond de aansluiting gedaan dat er geen speling meer was tussen pomp en buis, gevolg, geen bromgeluid meer.
Misschien kan dit je helpen.
p.s. is meestal de dekplaat van de binnenfilter die door de bovenvermelde trilling gaat 'brommen' leg er misschien voorlopig een gewicht op of neem het weg.

Tnx voor de info, het afdekplaatje durft idd wel eens te ratelen. 🙂

Ach zal het wel gewoon worden, mijn vriendin hoort het niet, zal het gehoor van een hond hebben zeker 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan