K
Kreek
Guest
Hallo allemaal,
Mijn aquarium zit in de eerste dagen van de opstartfase. Nu heb ik toch een paar vragen. Eerst wat info.
Dubai 100
Licht 2x T5 waarvan 1 Dennerle special plant (achter) en 1 Amazone day(voor)
Lichturen in deze eerste week: 6
Temp 24-25
Bodemverwarming
Filter JBL e901
Plantenbestand
Sterrekruid
Belgisch groen
Congacplant
Proserpinaca palustris
Bacopa amplexicaulis
Cabomba
Ceratopteris thalictroides
Echinodoris altberger
Braziliaanse klimop
Lobelia cardinalis
Micrathenum Micrathemoides
Mijn vraag is nu, sommige van deze planten zijn best wel lichtbehoevend, echter wil ik eigenlijk niet met CO2 bemesting beginnen, want er hangt best wel veel licht boven. Is het dan verstandig om (nu al) drijvers toe te voegen? Of gaat dat ten koste van de groei van die lichtbehoevende planten.
Ik heb wel easy carbo, profito en nitraat halve dosis toegevoegd. Kan ik daarmee doorgaan? Of werk ik zo de vraag naar CO2 alleen maar in de hand en moet ik de bak de eerste weken gewoon met rust laten om de bacterien de kans te geven hun werk te doen?
Betreffende waterwaarden tot nu toe zijn:
NO3 10
NO2 0
PO4 0,25
PH 7,5
KH 6-7
Idealiter zou PO naar 1 moeten, maar moet dat nu al? Of toch ook wachten?
Ik wil t graag goed doen, dus vandaar de vragen.
Alvast dank.
Mijn aquarium zit in de eerste dagen van de opstartfase. Nu heb ik toch een paar vragen. Eerst wat info.
Dubai 100
Licht 2x T5 waarvan 1 Dennerle special plant (achter) en 1 Amazone day(voor)
Lichturen in deze eerste week: 6
Temp 24-25
Bodemverwarming
Filter JBL e901
Plantenbestand
Sterrekruid
Belgisch groen
Congacplant
Proserpinaca palustris
Bacopa amplexicaulis
Cabomba
Ceratopteris thalictroides
Echinodoris altberger
Braziliaanse klimop
Lobelia cardinalis
Micrathenum Micrathemoides
Mijn vraag is nu, sommige van deze planten zijn best wel lichtbehoevend, echter wil ik eigenlijk niet met CO2 bemesting beginnen, want er hangt best wel veel licht boven. Is het dan verstandig om (nu al) drijvers toe te voegen? Of gaat dat ten koste van de groei van die lichtbehoevende planten.
Ik heb wel easy carbo, profito en nitraat halve dosis toegevoegd. Kan ik daarmee doorgaan? Of werk ik zo de vraag naar CO2 alleen maar in de hand en moet ik de bak de eerste weken gewoon met rust laten om de bacterien de kans te geven hun werk te doen?
Betreffende waterwaarden tot nu toe zijn:
NO3 10
NO2 0
PO4 0,25
PH 7,5
KH 6-7
Idealiter zou PO naar 1 moeten, maar moet dat nu al? Of toch ook wachten?
Ik wil t graag goed doen, dus vandaar de vragen.
Alvast dank.