Wat is er nieuw

licht in de garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter maestripieritimo
  • Startdatum Startdatum
M

maestripieritimo

Guest
Is het beter om een dag/nacht ritme aant te houden of kan je het licht gewoon 24/24 aanlaten in een garnalenbak.

Dat begrijp ik wel, maar de garnalen eten dan weer die algen, dus zou ik minder moeten voeren = betere waterwaarden. de vraag is specifiek op de garnalen gericht. aangezien ze zich toch wel vaker op donkere plaatsen verstoppen lijkt het mij geen probleem. Maar het geluk van mijn beestjes staat natuurlijk voorop, vandaar de vraag.

Ik snap je redenering wel. Maar, dan zou je wel de juiste alg moeten hebben. Want, bijvoorbeeld penseelalg wordt door niet veel garnalen gegeten.

Over een hele dag licht en wat de garnalen daarvan denken, geen idee.

~ Ivo

Hoe het precies met de garnalen zit is volgens mij niet te zeggen maar voor bv de planten in je bakje is 24 uur per dag licht niet bevorderlijk waardoor er problemen ontstaan en dat is zeker niet bevorderlijk voor je bakje.

Zeker als het bakje al langer staat hoef je ook niet zo veel te voeren en doe je bv om de paar dagen wat bijvoeren met speciaal garnalenvoer.

Ik zou zo dicht mogelijk bij de natuur gaan zitten. Ik ben nog nooit ergens geweest waar de hele dag licht was. Ook al zijn garnalen meestal een kweekvorm, de kans is groot dat ze een dag/nachtritme waarderen. De natuur zal het niet fout doen, dan zou ik verder ook niets gaan experimenteren.

dan blijft het dag/ nacht, bedankt voor de reacties

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan