Wat is er nieuw

Licht of donkere zandbodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jacqie
  • Startdatum Startdatum
J

Jacqie

Guest
Al heel lang heb ik in mijn hoofd zitten dat ik een aquarium wil met lichte bodem.

Nu heb ik een juwel 80 cm lange bak en er gaan corydoras adolfi, neon tetra, rouw tetra en honinggoerami in komen.

De cory's leven op de bodem en hebben kennelijk graag een donkere bodem. De honing gourami leeft boven en heeft dat toch ook graag.

Wat is nu wijsheid? Is het voor het welzijn van deze 2 soorten absoluut niet wenselijk om toch lichtkleurig zand te nemen? Dan wordt het donker als dat veel beter is 😉

Dat zand van de Hornbach is fijn spul maar wel prijzig. Ik heb het ook in 2 bakjes zitten hier.

Ik heb het grind van dennerle (2de link in bovenstaande post) hier in de bak liggen. Super tevreden mee en ook de corydoras grondelen er lekker in. Daarbij hebben ze hun baarddraden nog. Het is een wat duurdere bodem, maar dan heb je wel een hele mooie. Ik heb hier ongeveer een week een zandbodem gehad, ivm de cory's, maar vond dit te licht en dit was ook te zien aan mijn vissen. Nu weer de zwarte bodem van Dennerle erin en is een stuk mooier. Foto's staan wel in mijn topic

de bodem van dennerle kan wel met corys, zijn afgeronde korrels dus geen scherpe randjes waar ze zich aan kunnen beschadigen.

beste is een zandbodem maar grindbodem werkt ook.

maar als jij graag een bodem hebt van een lichtere kleur zou ik dat doen.

er zijn vissen die echt veel beter op kleur komen met een donkere inrichting maar dat is met jou vis bestand niet het geval geloof ik.

Inderdaad voor deze vissen is er geen verschil tussen lichte of donkere bodem, neem wat je graag ziet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan