Licht stuk: poseidon riviera 40 met pl 18w

V

visjes11

Guest
Ik heb een klein bakje staan waarvan opeens het licht niet meer werkt. Het gaat om een "poseidon riviera 40". Met een pl 18W lampje er in. Ik heb gelijk getest met een nieuwe lamp, maar helaas deed dat niks. Iemand hier een idee wat het kan zijn, of het makkelijk te fixen zou kunnen zijn? Het is een oud bakje, ik wil er niet te veel geld aan uitgeven.

Mijn 60 cm bak moet nog opnieuw opgestart worden na lekkage, in dit bakje zitten tijdelijk wat planten, guppen en garnalen. Toch niet handig als die zonder licht blijven zitten...
 
Dan is de voeding kapot.

Zet er een ander lampje bij.
En start de 60 cm op.
Beter voor de visjes ook.
 
Wat bedoel je met de voeding kapot? Ergens de stroomtoevoer naar de lamp? Of iets anders? Is dat te maken? Is dat het waard te maken?


Er staat uiteraard een andere lamp bij momenteel. Er is een goede reden dat die 60 cm nog niet opnieuw is op gestart, ik verhuis ergens de komende tijd, dus dit was een stuk makkelijker dan de 60 opstarten voor korte tijd en dan weer verhuizen... die paar guppen kunnen dat wel hebben.
 
Nee, kan je niet zelf maken. Is electronisch.
Of ben jij electricien?
Boven , staat google. vul dan in. poseidon riviera 40

Dan dit aanklikken. Afbeeldingen van poseidon riviera 40
zie je het blauwe kastje.
 
Met dat voedingskastje kan ik inderdaad niks nee (geen electricien). Bedankt!

Dan toch de 60 cm op starten en hopen dop een goede verhuizing (plan b). Wel tof weer te kunnen gaan opstarten!
 
Ne, is electronisch, en reparatie niet te doen.
Qua kosten,dan ,he.

Opstarten is altijd leuk,hoor.
Weet ik ook alles van.
 
Dat bakje is het niet waard om (te veel) geld aan uit te geven.
Ik kijk enorm uit naar het opstarten, maar zag op tegen de verhuizing. Dus een noodbakje, maar nu die ook niet functioneert... dan maar goed aanpakken. Ik heb het geprobeerd :D.
 
Terug
Bovenaan