Licht valt uit na 30 minuten.

P

patjee

Guest
Sinds een paar dagen heb ik dat mijn licht uitvalt na ongeveer 30 minuten. Dacht eerst dat dit kwam door mijn timer maar ook zonder de timer er tussen gaan mijn lampen uit.

Het gaat om een rekord 800 en vervang mijn lampen ongeveer 1x per jaar. zou het kunnen zijn dat mijn lampen gewoon niet meer goed zijn of zou het een andere oorzaak kunnen hebben?

gelukkig heb ik er een paar jaar geleden een extra lamp bij geplaatst waardoor er in ieder geval iets aan licht in mijn aquarium is. echter hoop ik dit zo snel mogelijk op te lossen zodat niet al mijn planten dood gaan.
 
Zal iets met de vsa zijn denk ik,krijg je het licht wel weer gelijk aan na het uitgaan?
 
Zal r toch 1 of 2 buizen op zijn.

Zwarte ring aan het buiseinde?
 
Ja krijg het licht wel gewoon weer aan daarna als ik de stekker er uit haal en weer in doe.

Heb wel 1 buis met een zwarte ring aan de zijkant. zat ook al te denken dat deze buis misschien gewoon op is.

nu heb ik deze buis om te testen in me losse unit gedaan waar normaal me 3e lamp in zit en daar blijft die wel gewoon in branden.

Is het ook mogelijk als die toch de hele unit stuk is om deze te vervangen voor t5 lampen.
zag namelijk wel dat ze los te krijgen zijn maar volgens mij zit de unit helemaal vast in me kap?
 
Kmt meer bij kijken,hoor.
Maat van buizen zijn anders.
En andere buishouders.


Kijk dan voor hele balk.
 
Ben er inmiddels wel zeker van dat het 1 balk is die niet meer goed is.

Nu wil ik al mijn lichtbalken gaan vervangen omdat ze toch al een dik jaar oud zijn.

wat is de beste combinatie. wil er een plantenbak van maken.

van achter naar voor:
JBL Solar Tropic T8 18Watt
JBL Solar Tropic T8 18Watt
JBL Solar Color T8 18Watt

of

JBL Solar Tropic T8 18Watt
JBL Solar Color T8 18Watt
JBL Solar Color T8 18Watt

Of moet ik met andere lampen gaan werken?

Alle inbreng is welkom.
 
Nou,die gaan nog wel 2 jaar mee,hoor.
 
Terug
Bovenaan