Wat is er nieuw

Lichter gekleurde rasbora galaxy

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
In mijn lido 120 heb ik op het moment een wat licht gekleurde glaxy zwemmen, iemand enig idee wat het kan zijn. Heb een week of 2 geleden een groepje corydoras habrosus toegevoegd waarvan ik 1 uitval had die was ook wat witter uitgeslagen alleen toen dacht ik dat ik pech had. Zag ook 1 galaxy met een soort van krasje op de rug. Iemand enig idee wat de wit uitgevallen galaxy kan wezen?

Bijlagen

• 20211224_205948.jpg
    20211224_205948.jpg
    316.7 KB · Weergaven: 131
  • 20211224_205929.jpg
    20211224_205929.jpg
    232.4 KB · Weergaven: 137
Ik kan het niet zo goed zien, maar het lijkt op foto 2 wel of de schubben ook een beetje uitstaan, kan dat kloppen? Zo ja dan weet je haast wel hoe laat het is, qua afloop... Verder is het moeilijk met deze foto's om een jofele waarneming te doen. Beetje onscherp.

Nou, ze is helaas vannacht heen gegaan en meteen opgeruimd door..... de andere vissen zien er nog gewoon goed uit. Denk dat ik voorlopig even niks doe ben niet zo een groot voorstander om er wat in te gooien

Altijd vervelend om visjes te verliezen! Ik zie op foto 2 ook uitstaande schubben. Hopelijk is het niks besmettelijk!

Zebra danilo en rasbora galaxy zijn gewoon kwetsbare visjes.

Wij hebben besloten er geen geld meer aan te besteden

Waarom zijn deze kwetsbaarder? Vanwege doorfokken? En eventueel als alternatief?

ook mijn ervaring zwakken visjes en lijken door gekweekt
ze komen ook niet van veel plekken in de wereld
meschien gewoon wild vang vis da heb je dat probleem ook niet

We hebben eerst 10 gallaxy's in ons eerste garnalen bakkie gehad daarvan legde 9 ervan binnen 2 weken het loodje. Deze hebben we vervangen door 10 tetra. Die overleefden het allemaal.

Met de overgang naar onze grote garnalen bak hebben we het nog een keer geprobeerd met zebra rasbora. (broertje van de galaxy) hier hebben we er 70 van gekocht.

Deze waren speciaal voor ons besteld en hebben het water van de dierenwinkel niet gehaald (ze kwamen direct uit de zakken van de kweker/importeur). Het water had vrijwel dezelfde samenstelling als wij hier uit de kraan hebben (logisch zelfde bron / regio).

Dit was in maart dit jaar. Ik heb gisteren de laatste dood uit de bak gehaald. Het was niet zo dat ze massaal het loodje legden maar iedere week tussen de 1 en 5 dode was vrij normaal.

De in dezelfde bak zitten garnalen, lnummer zebra van die slangetjes en een kogelvis geen uitval daar. Enkel bij die rasbora.

Ai dat is balen, heb deze van iemand anders overgenomen en hoop daardoor dat ze al wat verder zijn. Bedankt in ieder geval voor je reactie dat is wel iets om mee rekening te houden in de toekomst, dacht namelijk dat dit alleen het geval was met de neon tetras, goeramis en sommige dwergcicliden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan