Lichtvoorziening aangepast voor stroomschakelaar bij Superfish Wave 15

A

Azraq

Guest
Hallo, ik heb een tweedehands aquarium gekocht alleen nu blijkt de verlichting toch niet te werken zoals ik wil. Het gaat om een Superfish Wave 15 aquarium. Er zit iets tussen gebouwd in de standaard verlichtingsapparatuur, het rode deel in het plaatje hieronder is extra. Dat had iets te maken met een stroomschakelaar maar die wil ik niet gebruiken. Ik wil gewoon zelf het licht kunnen instellen maar dat kan niet door dat rode apparaat, dat regelt zelf alles willekeurig.

Nu is mijn vraag, als ik dat rode ding er gewoon uittrek is het probleem dan opgelost of heb ik de boel dan gesloopt? Weet iemand hier iets meer over?

azraq.jpg
 
Ja,dan is het opgelost.

Dan doet hij het niet meer.
Als je er geen verstand van heb,kan je er beter afblijven.
 
Ja, daarom vroeg ik me dus af of iemand hier er meer verstand van had. Jij in ieder geval niet.
 
de krimpverbindingen even loshalen. dan zie je het gelijk. Maar als ik zo naar het plaatje kijk doet hij het ook gewoon zonder.
 
Je zou kunnen kijken wat er gebeurd als je het rode printje aan een computer hangt.
Waarschijnlijk is het een PWM modulator waarmee je de verlichting kunt besturen.
 
Azraq zei:
Ja, daarom vroeg ik me dus af of iemand hier er meer verstand van had. Jij in ieder geval niet.

Ik in ieder geval wel.
Waar zijn die 2 drukschakelaartjes dan voor?
 
Maak van elk printje een goeie foto, dan zien we wat de aansluitingen zijn.


Enne, Superwave 15 l. is voor vissen te klein,hoor.
 
Bedankt voor de tip om de krimpverbindingen los te halen, dat kan ik nog wel eens proberen maar heb voorlopig het probleem gevonden. Een van de aansluitingen zat erg losjes en als ik de deksel dan kantelde liet deze dus los en viel het licht uit en startte de routine opnieuw.

Die twee losse draden heb ik trouwens verbonden met ducktape (lekker amateur), kan dat in brand vliegen of zo? Lijkt me niet.

Als ik het plaatje trouwens verbind met me laptop zegt die dat ik een programma nodig heb, wat ik dus niet heb.

Volgens mijn aquariumspeciaalzaak was een bak van 15 liter geschikt voor 1 Betta man. Aangezien ze die vissen daar in oude koffiepotten houden vond ik mijn bak dus echt wel ruim genoeg. Ik las op internet trouwens dat deze vissen enorm uitgeput raken van het afbakenen van een groot territorium (o.a. door die enorme staart) dus een kleinere bak zelfs beter was.
 
Terug
Bovenaan