Mijn Oase Styleline 175 door Noadekat


Noadekat

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
19 november 2023
Berichten
82
Leeftijd
29
Locatie
Enschede
Hoi,

Laat ik ook maar eens een fotoalbum beginnen, vooral ook om zelf een beetje de voortgang te zien.

Een jaar of 7 terug begonnen met een 30 liter bakje met daarin roodkopzalmen, siamese algeneter, kardinalen en otocinclussen. Hier helaas geen foto meer van. Veelste klein natuurlijk en vrij snel overgestapt naar een 70L.

20181128_171133.jpg


Uiteindelijk de hobby een beetje laten verwaarlozen en alleen de noodzakelijke dingen gedaan. Toen ging ik samenwonen en uiteindelijk vrij gauw verhuizen naar een grote woning en toen besloten om het aquarium weg te doen.

We hebben in het nieuwe huis een jaar geen aquarium gehad, maar toch bleef het ergens wel steeds in mijn hoofd zitten. Uiteindelijk besloten om toch weer een aquarium aan te schaffen. Dit is een Lido 120 geworden. We wilden dat het aquarium enigszins mooi in het huis stond, maar ook dat het niet te overheersend zou worden.

20231118_152208.jpg


Eerst begonnen met het standaard binnenfilter en de standaardverlichting.

20231129_142514.jpg


Vervolgens een Oase Biomaster Thermo 250 aangeschaft en het binnenfilter eruit gesloopt. Ook overgegaan op de helialux verlichting zodat we kunnen dimmen en een mooie zonsop- en ondergang kunnen creëen.

Zo staat hij er momenteel bij.

20240119_190839.jpg


Ik weet dat ik (nog) geen groene vingers heb, dus wat dat betreft nog veel te leren.

Het visbestand momenteel:
2x honinggourami
5x cory panda (helaas uitval gehad)
+/- 15 rasbora galaxy
6x pangio kuhlii
X garnalen

Benieuwd wat jullie vinden en of jullie nog tips oid hebben!
 
Mooi groen bakje hoor ! .
Jammer van de cory's maar is herkenbaar bij mij zijn de Corydoras pygmaeus bijna volledig gestorvenen
 
Mooi groen bakje hoor ! .
Jammer van de cory's maar is herkenbaar bij mij zijn de Corydoras pygmaeus bijna volledig gestorvenen
Jammer is dat inderdaad! Hopelijk blijft het hierbij
 
Dat ziet er veel belovend uit👍🏻
Leuke bewoners heb je er in zitten🙂
Corydoras en garnalen blijven favorieten bij mij.
 
Ik was toch nog niet zo tevreden. Een tijdje terug bij Zoo Zajack een mooi stuk hout gekocht en de boel weer omgegooid. Nu staat het ongeveer 3 weekjes zo erbij en laat ik het echt de komende tijd met rust ;).

Niet de mooiste foto maar hierbij een beeld hoe het nu is.
 

Bijlagen

  • 20240304_220227.jpg
    20240304_220227.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 49
Jeej overeenstemming thuis dat er een grotere bak mag komen. Maximaal 1 meter, zodat deze op de plaats van de lido kan komen. Iemand nog tips voor een meter bak met een mooie kast eronder (waarbij de kast niet veel smaller is dan de bak zelf)? 😎
 
De keuze is gevallen op een Oase Styleline 175. Toch iets groter dan de Lido, maar niet gelijk pontificaal in de woonkamer. Ik vind het uiterlijk van de lido erg mooi en de styleline lijkt er behoorlijk op. Daarnaast de afwerking die ook gewoon erg goed is.

Hij wordt besteld en zal er met 2 weekjes ongeveer zijn. Spannend!! Zin om weer iets nieuws te maken.

Iemand een idee of de oase biomasterT 250 ook voor dit aquarium voldoet?
 
Bedankt voor jullie reactie! Dan laat ik het mooi zo 😊
 
Nou, het begin is er! Nog niet zoals het moet zijn, maar niet alles tegelijk. Ik had een mooi nieuw stuk hout gekocht, maar na bijna 3 weken inwateren drijft hij nog steeds..

20240415_204501.jpg


Nieuwste bewoner
20240415_213132.jpg

20240415_214318.jpg

20240415_214328.jpg
 
Inwateren kan lang duren, helaas. Uit een soort van frustratie heb ik destijds bij twee kleine stukken hout een stuk leisteen aan de onderkant gelijmd, omdat ze niet bleven staan zoals ik het in gedachten had. Ik weet niet hoe groot jouw stuk hout is, maar er een stuk steen aan vastmaken, al dan niet gelijmd of met een touwtje vastbinden, zorgt ervoor dat die wel op de plaats blijft.
 
Staat er mooi bij Lissa en je kan ook het hout verzwaren met een panty gevuld met wat zand of grind.
 

Terug
Bovenaan